nieuws

Facultatieve
Sponsors

Twee uitspraken Ombudsman uitvaart

20 december 2011

De Ombudsman uitvaart heeft twee uitspraken geplaatst op de website van het Klachteninstituut Uitvaartwezen. Een van de zaken gaat over verschillende zeer schrijnende klachten. Zo zaten de grafdelvers in het zicht van de familie met de voeten op het dashboard van hun auto te wachten tot de ter aarde bestelling klaar was. En er waren nog veel meer dingen die bij deze begrafenis niet goed gingen. De andere zaak gaat over bestelde bedankkaartjes.

Klacht 2011-18 betreft een klacht over bedankkaartjes die een nabestaande wilde bekostigen uit een vermoede, maar niet bestaande, financiële ruimte. De communicatie tussen de opdrachtgever van de uitvaart en degene die de bedankkaartjes bestelde verliep echter ook niet goed, anders was eerder duidelijk geweest dat er geen ruimte was.

Klacht 2011-47 betreft vele klachten, waarbij sommige schrijnend zijn. Grafdelvers zaten in het zicht van de familie met de voeten op het dashboard van hun auto, bloemstukjes van kleinkinderen voor oma vielen van de kist, de kaars die klager kreeg (had bij zijn opgebaarde vrouw gestaan) zat in een koker met de naam van een andere overledene erop en de letters op het lint bij het bloemstuk waren er na de koffietafel al afgevallen en moesten in de sneeuw bij elkaar gezocht worden.
De herdenking zal binnen worden gehouden. Bij aankomst zijn er twee midwinterhoorns. Buiten zullen vuurkorven branden. De dienst zal in de vorm van een reguliere dienst zijn. Mineke Broekmate zal een tekst voorlezen en het Leger des Heils verzorgd de muzikale omlijsting. Daarna is er koffie/ thee / chocomelk / kerststol en glühwein. Ook is er gelegenheid om het verlichte gedenkpark te bezoeken.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ook geïnteresseerd in nieuws, trends en ontwikkelingen in de uitvaartbranche?
Volg ons op Twitter via @uitvaart!

Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >