nieuws

Facultatieve
Sponsors

Yarden Prijs 2010

4 maart 2010

Yarden vindt het belangrijk de bewustwording rond het levenseinde te bevorderen. Daarom reikt zij elke twee jaar een beloning van € 25.000,- uit aan een initiatiefnemer die hier een opvallende bijdrage aan heeft geleverd. Iedereen, die op het gebied van uitvaart en/of levenseinde een bijzondere actie heeft ondernomen met een grote impact voor de maatschappij, kan zich hiervoor opgeven. De winnaar wordt in het najaar van 2010 bekend gemaakt.

Wie komt in aanmerking?
Bent u actief op het gebied van uitvaart of levenseinde en heeft u een afgerond initiatief op dit gebied? Stuurt u dan uw inzending naar Yarden vóór 1 augustus. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een onderzoek, een project, een product, een kunstuiting, voorlichtingsmateriaal of een symposium.
Een vakkundige jury beoordeelt de inzendingen en kiest vervolgens de winnaar. Om in aanmerking te komen voor de prijs, wordt uw initiatief beoordeeld op een aantal criteria.

Aanmelden
Kandidaten kunnen zich rechtstreeks aanmelden, maar kunnen ook voorgedragen worden. Voor meer informatie en het opvragen van de voorwaarden en het reglement en/of formulieren voor aanmelding/voordracht kan contact opgenomen worden met Ellis Verkerk, telefoon 088 927 3284 of e-mail ellis.verkerk@yarden.nl

Yarden en maatschappelijk verantwoord ondernemen
De maatschappelijke betrokkenheid van Yarden strekt zich verder uit dan het verzorgen en verzekeren van uitvaarten. Yarden Vereniging wil door diverse activiteiten de bewustwording rond het levenseinde bevorderen. Een van deze activiteiten is de Yarden Prijs.
Met het uitreiken van deze prijs beloont en stimuleert zij onderzoek en innovatieve initiatieven rondom het levenseinde en de uitvaart.


Yarden
Yarden is een jonge, snel groeiende uitvaartorganisatie, die uitvaartverzorging, verzekeringen en voorlichting aanbiedt. Yarden telt bijna 1 miljoen leden. De ambitie van Yarden is helder, dé uitvaartorganisatie van Nederland zijn. Maximale persoonlijke aandacht voor iedere afzonderlijke klant en elke individuele wens is daarbij het vaste uitgangspunt. Niet voor niets is het motto van Yarden 'Iedere uitvaart uniek'. Door uitvaartwensen centraal te stellen wil Yarden dat mensen zich bewust worden van hun wensen – en dat ze deze gaan vastleggen. Immers hierdoor kan een uitvaart worden uitgevoerd zoals de klant dat wil. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor hun nabestaanden. Yarden weet uit ervaring dat een uitvaart een unieke en bij de overledene passende gebeurtenis dient te zijn zodat dit een positieve bijdrage levert aan de rouwverwerking.

Yarden Vereniging wil vanuit een solidariteitsprincipe voor haar leden een waardige, betaalbare en unieke uitvaart waarborgen. Gedreven vrijwilligers geven voorlichting en verzorgen voorlichtingsactiviteiten waarmee elk afscheid van het leven een goed voorbereid en doordacht afscheid kan zijn. De Vereniging wil dat binnen vijf jaar meer dan 30% van de 30-plussers nagedacht heeft over zijn uitvaartwensen en hieraan ook uiting heeft gegeven.

Om bezoekers zo snel mogelijk naar de juiste plek te helpen hebben we een eenmalige vraag:

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

JA NEE