nieuws

Facultatieve
Sponsors

Webinar Duurzame Inzetbaarheid Begraafplaatsmedewerkers

17 februari 2022


Duurzame inzetbaarheid is erop gericht medewerkers tot hun pensioen gezond, tevreden en bekwaam aan het werk te houden. Hoe kunt u als begraafplaats hier proactief mee omgaan? En hoe kunt u dit succesvol vormgeven? Wat zijn de positieve en negatieve factoren die medewerkers (zowel in buiten- als in binnendienst) op de begraafplaats ervaren en welke fysieke en mentale ondersteuning kunt u hen bieden?

Donderdag 17 maart a.s. organiseert de LOB over dit actuele onderwerp een webinar. Vier sprekers zullen ieder vanuit hun expertise u handvaten, inzichten en kennis over duurzame inzetbaarheid van begraafplaatsmedewerkers aanreiken. Met al deze informatie houdt niks u meer tegen om een duurzame start te maken op uw eigen begraafplaats.

Zo komen de concrete en relevante wijzigingen in het pensioenstelsel aan de orde, want door veranderingen hierin is de pensioengerechtigde leeftijd verhoogd. De Regeling Vervroegde Uittreding (RVU) wordt besproken, maar ook de aspecten van veilig werken en hoe u daar aan kunt bijdragen c.q. voldoen. Daarnaast is er een praktijkvoorbeeld van de gemeente Haarlem. Hoe doen zij dit, wat pakken ze wel aan en wat niet, en waarom?

Kortom, een webinar dat u eigenlijk niet mag missen.

Programma
09.45 uur – Inloggen is mogelijk met behulp van de ontvangen link
10.00 uur – Opening door Esther Kooistra, LOB consulent
10.05 uur – Inleiding door Frank van den Oever, voorzitter CAO-fonds Uitvaart
Pensioenstelsel, RVU, fysieke en mentale werkdruk
10.30 uur – Presentatie door Tonnie Homan, beheerder/beleidsmedewerker begraafplaatsen Almelo en tevens secretaris van de LOB
Grafdelver, zwaar beroep?
10.50 uur – Presentatie door Astrid Jansen, Arbo adviseur afdeling HRM en Ilse van der Meer, Teammanager Begraafplaatsen afdeling Bedrijven, beiden werkzaam bij de gemeente Haarlem
Het traject ‘Duurzame Inzet’ binnen de gemeente Haarlem
11.30 uur – Afsluiting

Tijdens het webinar kunnen via de chat vragen worden gesteld. Na iedere presentatie zullen deze vragen worden beantwoord door de desbetreffende spreker.


Aanmelden & overige informatie

Aanmelden
U kunt zich aanmelden door het aanmeldformulier te downloaden en volledig in te vullen en vervolgens te mailen naar: administratie@begraafplaats.nl. Nadat uw aanmelding is bevestigd, ontvangt u een paar dagen voor de uitzending een link waarmee u toegang krijgt tot het webinar.

Overige informatie

Voor wie?

Voor begraafplaatsbeheerders, maar ook voor hoveniers, bestuurders, beleidsmedewerkers, groenbeheerders van gemeentelijke en bijzondere begraafplaatsen en overige belangstellenden van bijvoorbeeld de afdeling HRM.

Datum & tijd
Donderdag 17 maart 2022 van 10.00 tot 11.30 uur

Locatie
Uw eigen werkplek (op kantoor of thuis) achter een desktop, laptop of tablet.

Prijs
Kosten voor dit webinar zijn€ 37,50. Niet-leden van de LOB betalen € 50,00.

Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >