nieuws

Facultatieve
Sponsors

Vijftien nieuwe natuurbegraafplaatsen in Nederland

9 maart 2014

Natuurmonumenten gaat de komende jaren tien tot vijftien natuurbegraafplaatsen openen. De eerste vijf zullen volgend jaar al in gebruik worden genomen. Dat heeft directeur Marc van den Tweel van Natuurmonumenten gezegd in het radioprogramma Vroege Vogels (Radio1).

De eerste vijf nieuwe natuurbegraafplaatsen worden gerealiseerd in Noord-Holland, Utrecht en Noord-Brabant. Natuurbegraven Nederland gaat de begraafplaatsen van natuurmonumenten exploiteren. Natuurmonumenten speelt hiermee in op de groeiende vraag naar begraven in de natuur. De organisatie wil met de inkomsten meer natuurgebieden aankopen. Omdat natuurmonumenten de plicht heeft om de gebieden eeuwigdurend een natuurbestemming te geven zou ook de grafrust op deze nieuwe natuurbegraafplaatsen eeuwigdurend zijn.

Reageer op dit artikel

Reacties:


2 augustus 2015 om 22:21

b.schuringa-vd meulen

Komt er ook een natuurplaats in Friesland?
Zou het fijn vinden om op een natuurbegraafplaats begraven te worden,
maar niet te ver van mijn woonomgeving.


1 april 2015 om 20:49

Kievits

Komt er ook een natuurbegraafplaats in ZuidwestDrenthe? Bij het dwingerelveld bijvoorbeeld. Ik woonde daar 25 jaar en wil terug naar die grond.


31 januari 2015 om 16:26

Bas Waijers

Op welke locaties in Noord-Holland en op welke termijn worden de natuurbegraafplaatsen gerealiseerd?


26 december 2014 om 22:35

M.Broekema

Is het reeds bekend waar de begraafplaatsen in de provincie Nrd. Brabant komen?


29 april 2014 om 15:25

Maria Knobbe

ben zeker voor natuurbegraven,en zou graag willen weten of er ook in zuid limburg komen


8 april 2014 om 14:53

Fam Rozenberg

Wij zouden graag van u vernemen waar deze natuurbegraafplaatsen in de prov Utrecht worden gecreeerd.
En zouden graag vernemen wat de kosten worden/zijn voor een graf.


9 maart 2014 om 21:23

Maridewski

Allemaal goed voor compost. Van stof zijt gij en tot stof zult gij vergaan.


9 maart 2014 om 21:16

Marq

@Ben #broodroof

De een zijn dood is de ander zijn dood,,,


9 maart 2014 om 19:24

Ben van Limpt

Ben nieuwsgierig wat de crematoria en reguliere begraafplaatsen van dit plan vinden.


9 maart 2014 om 19:22

Ben van Limpt

Ziet dan niemand dat dit oneerlijke concurrentie cq broodroof is?


9 maart 2014 om 16:09

W.Reddingius

Inderdaad een mooie optie i.p.v.cremeren, wij gaan hier zeker over nadenken.


9 maart 2014 om 15:45

R.Krom

Dit is een mooie optie,mag je dan ook je plaats bepalen??
Als dat zo is dan zie ik van de cramatie af.