Uitvaartgeschenk.nl: "Een nieuwe trend in de uitvaartbranche"
dinsdag 7 april 2009
Steeds meer mensen vinden het prettig om de regie van hun uitvaart in eigen handen te nemen. De nieuwe webwinkel Uitvaartgeschenk.nl speelt daar op in door de mogelijkheid te bieden iets tastbaars aan de nabestaanden mee te geven. Hiermee zetten ze een nieuwe trend in de uitvaartbranche. Uitvaartgeschenk.nl is een initiatief van moeder en dochter De Meere uit Amsterdam.
Tastbare herinnering
Een uitvaart op eigen wijze organiseren is niet meer vreemd voor uitvaartondernemingen. Steeds meer mensen zetten hun wensen betreft hun uitvaart al vast op papier. Het soort muziek, de bloemen en de kist worden vastgelegd, maar nu is er ook de mogelijkheid om ter herinnering een persoonlijk geschenk aan de nabestaanden mee te geven. Uitvaartgeschenk.nl biedt de mogelijkheid om iedereen of alleen de naaste familie een geschenk mee te geven tijdens of na de uitvaartplechtigheid. Een tastbare herinnering die de nabestaanden bij zich kunnen dragen of op een speciaal plekje kunnen zetten. Uitvaartgeschenk.nl levert verschillende soorten geschenken; zoals een muntje, foto in kristal, Thaise ballon en een mini pannetje met persoonlijk recept. Uitvaartgeschenk.nl zorgt dat u op een goede manier wordt herinnerd en zeker niet meer wordt vergeten.
Tilly de Meere: Denk bijvoorbeeld aan het lekkere (geheime) recept van omas hachee. Geef het recept op papier mee in een klein pannetje aan alle gasten op de uitvaartplechtigheid, zodat iedereen in zijn of haar tijd van omas kookkunst kan nagenieten.
Uitvaartgeschenk.nl schenkt percentage aan Hospice
Op www.uitvaartgeschenk.nl dient een cliënt of familie aan het eind van de bestelling op te geven via welke uitvaartondernemer/-verzorger of instelling zij een brochure hebben ontvangen. Indien het een hospice betreft, schenkt Uitvaartgeschenk.nl 10% van het besteedde bedrag aan het hospice.
Familie onderneming
Het brein achter deze unieke uitingen zijn moeder en dochter Tilly en Chantal de Meere uit Amsterdam. Met een bruisende energie en een onvoorwaardelijke inzet zijn zij per 1 januari 2009 van start gegaan. Zij hebben veel marktonderzoek gedaan waaruit blijkt dat er veel behoefte is aan een dergelijk initiatief.
Vanaf eind april a.s. liggen er bij alle uitvaartondernemers/-verzorgers, Hospices en ziekenhuizen met een oncologie afdeling, brochures van Uitvaartgeschenk.nl