nieuws
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
2 augustus 2010
Zojuist zijn er op de website www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl twee nieuwe uitspraken gepubliceerd. De klachten 2009-118 en 2010-23 hebben beide betrekking op waslijsten aan klachten over de uitvaartverzorger/ondernemer.Terecht en niet terecht.
Consumenten worden kritischer en verwachten blijkbaar meer van de uitvaartverzorger dan ze krijgen. Vaak is de opdrachtgever of zijn gemachtigde het niet eens met de aangeboden compensatie.
Ook krijgt de ombudsman wel vragen over of het reƫel zijn van de aangeboden compensatie, hierover kan de ombudsman op voorhand geen uitspraak doen.
Goede communicatie en een terdege uitleg van zaken die vragen bij de nabestaanden zouden kunnen oproepen lijken steeds belangrijker te worden.
De samenvattingen en de gehele geanonimiseerde uitspraken zijn na te lezen op de website www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl.