nieuws

Facultatieve
Sponsors

Twee nieuwe uitspraken ombudsman uitvaart

16 december 2009

Zojuist heeft de Ombudsman van de Stichting Klachteninstituut voor het Uitvaartwezen op de website van twee nieuwe uitspraken geplaatst. De eerste klacht heeft te maken met communicatie tussen een franchisenemer van een grote uitvaartketen en een klant. De tweede klacht gaat over een kostenbegroting die onder invloed van medicijnen zou zijn getekend.

2009-45 heeft betrekking op een klager, die zoveel moeite moet doen om een adequate reactie op zijn klacht te krijgen, dat klager en zijn familie nooit meer iets met de betreffende uitvaartleider van doen willen hebben. Klager voelt zich genoodzaakt een klachtenprocedure te beginnen om een reactie los te krijgen. Verder geeft deze uitspraak duidelijkheid over de positie van een franchisenemer van een grote uitvaartorganisatie in een klachtenprocedure.

2009-63 heeft betrekking op een opdrachtgever die stelt niet goed geweten te hebben wat hij deed, toen hij de kostenbegroting tekende, omdat hij onder de medicijnen zat. Klager vond daarnaast een kostenbegroting zo snel na het overlijden ongepast. De wens dat de overledene in Amsterdam moest worden gecremeerd is uitgesproken, maar de overledene is uiteindelijk in Driehuis gecremeerd. De nabestaanden verkeerden in de veronderstelling dat Westerveld in Amsterdam ligt, vermoedelijk verwarring met Westgaarde.

Zowel een samenvatting als de gehele geanonimiseerde uitspraken zijn te lezen op www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl.

Om bezoekers zo snel mogelijk naar de juiste plek te helpen hebben we een eenmalige vraag:

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

JA NEE