nieuws
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
29 maart 2011
Zojuist heeft de Ombudsman Karin Been van de Stichting Klachteninstituut voor het Uitvaartwezen twee nieuwe uitspraken geplaatst op onze website
www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl.
Daar zijn zowel de samenvattingen als de gehele geanonimiseerde bindende adviezen te lezen.
Klacht 2010-70 gaat over door de uitvaartverzorger gewekte verwachtingen ten aanzien van verzekeringsuitkeringen. Klaagster wordt in het gelijk gesteld, mede omdat de uitvaartondernemer, die de klacht zelf bij de ombudsman aanhangig wilde maken, niet heeft gereageerd in de klachtenprocedure.
Klacht 2010-46 betreft een niet soepel verlopen uitvaart (mede) doordat de
uitvaartleider werd vervangen door een andere uitvaartleider, vanwege drukte bij het
betreffende uitvaartbedrijf.