nieuws

Facultatieve Dela
Sponsors

Reaal Overlijdenszorg introduceert de 'Langzaljelevenpolis'

16 september 2003

Reaal Overlijdenszorg gaat 18 september 2003 met een nieuw product de markt op. Met de Langzaljelevenpolis spreekt zij jongeren in de leeftijdsgroep van 18 tot 35 jaar aan. Tegenwoordig sluiten ouders voor hun kinderen geen uitvaartverzekering meer af. Reaal Overlijdenszorg ziet dit als kans en komt als eerste in de markt met een unieke uitvaartpolis voor jongeren. Deze kansrijke doelgroep wordt benaderd via direct mail en internet: www.langzaljelevenpolis.nl.

De Langzaljelevenpolis is een tijdelijke risicoverzekering voor 10 jaar waar jongeren van 18 tot 35 jaar eenmalig €150 voor betalen. Bij overlijden binnen 10 jaar keert de polis €4000 voor een begrafenis of crematie uit.

Met een luchtige aanpak benadert Reaal Overlijdenszorg jongeren van 18 tot 35 jaar zoals ze zelf ook in het leven staan. De campagne benadrukt het leven en niet de dood. Geen reclamespots over begraven of cremeren, maar een eigentijdse benadering die zich concentreert op internet: www.langzaljelevenpolis.nl. Daarnaast wordt op 18 september een mailing inclusief kleurrijke slinger verstuurd.

Reaal Overlijdenszorg verstevigt met dit vernieuwende product haar positie in de uitvaartbranche. "De markt voor uitvaartverzekeringen zit nog vol kansen, vooral op het gebied van jongeren, waarvan nog niet de helft een uitvaartpolis heeft. Door als eerste verzekeraar hierop in te spelen, grijpen we die kansen", aldus Rein van Moorselaar, directeur Reaal Overlijdenszorg.

De verkoop van de Langzaljelevenpolis zal zowel rechtstreeks door Reaal Overlijdenszorg als via haar intermediairs plaatsvinden.