nieuws
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
10 januari 2018
Eind 2017 heeft GfK voor de derde keer het jaarlijks tevredenheidsonderzoek naar uitvaartverzekeraars uitgevoerd. Uit dit onderzoek onder intermediairs blijkt dat zij over het algemeen tevreden zijn over de dienstverlening van uitvaartverzekeraars, getuige ook het gemiddelde rapportcijfer van 7,7. Monuta en DELA worden met een rapportcijfer van 8,0 het best gewaardeerd.
Uit het GfK TOF Tracker onderzoek blijkt dat uitvaartverzekeringen de afgelopen jaren steeds vaker direct via de verzekeraar worden afgesloten. Toch wordt nog altijd een kwart van de nieuwe productie via het intermediaire kanaal afgezet. Binnen dit kanaal is veel concurrentie en een goede relatie met het intermediair is essentieel om succesvol te kunnen zijn. Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,7 is het intermediair over het algemeen tevreden over de dienstverlening van de uitvaartverzekeraars. Van de uitvaartverzekeraars die het meeste samenwerken met het intermediair zijn het Monuta en DELA die het best in staat zijn om op de behoeftes van het intermediair in te spelen. In de vorige meting lag het rapportcijfer van DELA nog op 7,7, maar door de stijging in 2017 is het rapportcijfer nu vergelijkbaar met dat van Monuta. Het is voor het eerst sinds de uitvoering van het onderzoek in 2015 dat Monuta de koppositie moet delen met een andere verzekeraar.
Lees meer op www.gfk.com
Om bezoekers zo snel mogelijk naar de juiste plek te helpen hebben we een eenmalige vraag: