nieuws

Facultatieve
Sponsors

Lifetri Groep neemt uitvaartverzekeraar Nuvema over

14 september 2018

Lifetri Groep neemt N.V. Nederlandse Uitvaart Verzekering Maatschappij (Nuvema) over. Nuvema is een uitvaartverzekeraar met circa 185.000 polishouders in Nederland. Na de overname wordt de naam van de onderneming gewijzigd in Lifetri Uitvaartverzekeringen (Lifetri), onderdeel van Lifetri Groep. Financiële details van de transactie worden niet bekendgemaakt.

Nuvema is een gerenommeerde natura uitvaartverzekeraar die sinds 1959 actief is. De onderneming is onafhankelijk en biedt verzekerden een vrije keuze in de uitvaartverzorger. Bij Nuvema werken momenteel circa 50 mensen, die in dienst zullen komen van Lifetri Uitvaartverzekeringen. De rechten van de polishouders blijven na de overname volledig behouden en beschermd.

Lifetri Groep neemt Nuvema over van Conservatrix Groep S.à.r.l.. Tegelijkertijd wordt het herverzekeringscontract met Heco Reassurantie S.A. beëindigd, wat resulteert in een sterke, solvabele onderneming. De merknaam Nuvema zal op termijn worden gewijzigd in Lifetri Uitvaartverzekeringen. Lifetri staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank.

De directie van Lifetri Uitvaartverzekeringen bestaat uit directievoorzitter Ingeborg van Hoek en financieel directeur Dick Stoop. De zittende directie van Nuvema treedt na de overname terug.

Lifetri Uitvaartverzekeringen maakt samen met Lifetri Verzekeringen deel uit van Lifetri Groep, dat eigendom is van TPG Sixth Street Partners, LLC (TSSP). TSSP heeft momenteel circa USD 25 miljard onder beheer en is het investeringsplatform van TPG , een in de Verenigde Staten gevestigde investeringsmaatschappij.

Lifetri

Lifetri Uitvaartverzekeringen is onderdeel van Lifetri Groep. Lifetri staat onder leiding van directievoorzitter Ingeborg van Hoek en financieel directeur Dick Stoop. De onderneming is ontstaan in 2018 en onderneemt verzekeringsactiviteiten. Lifetri Groep is volledig eigendom van TPG Sixth Street Partners.

TPG Sixth Street Partners (TSSP)

TSSP is het wereldwijde krediet en kredietgerelateerde investeringsplatform van de in de Verenigde Staten gevestigde investeringsmaatschappij TPG. TSSP is mede opgericht door managing partner Alan Waxman en heeft circa USD 25 miljard aan vermogen onder beheer. TSSP heeft een lange termijn georiënteerde flexibele kapitaalbasis, die het mogelijk maakt te investeren in diverse sectoren, geografische gebieden, kapitaalstructuren en beleggingscategorieën. Zie voor meer informatie: www.tpg.com/platforms/tssp

Nuvema

N.V. Nederlandse Uitvaart Verzekering Maatschappij (Nuvema) is sinds 1959 een autonome en onafhankelijke uitvaartverzekeringsmaatschappij in de Nederlandse markt. De onderneming vindt haar oorsprong in Stichting Begrafenisfonds Groningen, opgericht in 1949. Nuvema voert uitsluitend uitvaartverzekeringen in natura. De werkwijze van Nuvema is gebaseerd op de nauwe samenwerking met uitvaartverzorgers in de regio. Nuvema heeft circa 185.000 polishouders en 50 werknemers. Voor meer informatie: www.nuvema.nl

Reageer op dit artikel

Reacties:


31 oktober 2018 om 11:32

M. Lens-leeuw

Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande reactie, weer Amerika een hele vreemde zaak hoe word dit in de toekomst? Krijgen wij dan Amerikanen aan de telefoon….


10 oktober 2018 om 15:03

lilian

Vindt heel erg slordig van Nuvema, dat zij ons achteraf heeft ingelicht. Ik weet niet of ik ga blijven of overstappen. Ben niet bekend met een Amerikaans bederijf. Jammer je bent zolang klant en dat je zo behandelt wordt


3 oktober 2018 om 12:33

Pathuis

Vindt het echt raar dat Nuvema ons er niet van op de hoogte heeft gessteld of Lifetri.Had toch wel ff een brief of mail vanaf gekund?


2 oktober 2018 om 0:21

Borneman

Ook via mijn bankafschrift gelezen dat wij betalen aan Lifetri.
Nooit van gehoord nog!
Via Google erachter gekomen dat dit een overname is van Nuvema.
Ff een uitleg van Nuvema is hier op zijn plaats!!


1 oktober 2018 om 17:06

J.G. van Dam

Wat een vreemde gang van zaken. Als ze de polis willen verhogen weet Nuvema je wel te vinden en nu laten ze niets van zich horen. Ik ontdek de overname toevallig op mijn afrekening doordat ik daar een vreemde naam tegen kom. Zoiets hoor je vooraf aan de klanten door te geven.
Is Nuvema nu zelf ten grave gedragen ?


30 september 2018 om 14:45

J.C.Hollander

Ben het met al mijn voorgangers eens. Polishouders niets laten weten is niet meer van deze tijd. En het zou ook handig zijn geweest als ik wist naar welke verzekeraar ik nu noodgedwongen ben overgestapt. Lifetri laat je zien!
Een Amerikaans bedrijf wordt je door de strot gedrukt


29 september 2018 om 14:47

jvanloo

ik vind van wel dat ze ons wel van te voren even met ons contact had moeten opnemen --- voor ze dat doen-------- maar niet achter ons rug toch geen goed gevoel over


29 september 2018 om 7:47

M Ebben

Ben het met al mijn voorgangers eens. Polishouders niets laten weten is niet meer van deze tijd. En het zou ook handig zijn geweest als ik wist naar welke verzekeraar ik nu noodgedwongen ben overgestapt. Lifetri laat je zien!


28 september 2018 om 20:07

Ron Tijms

Wij als klant hadden wel in kennis gesteld mogen worden!
Minachting voor de klant en blijkbaar zijn wij niet belangrijk maar vergeten wel ff gemakshalve dat wij met zijn allen hun salaris betalen!!!


28 september 2018 om 19:58

Bert Donkersloot

Wat een vreemde gang van zaken. Zie in een keer een andere naam op de afschrijving staan. Een uitleg had wel zo normaal geweest......


28 september 2018 om 18:45

J. Huttinga

Werkelijk schandalig dat dit niet vooraf kenbaar wordt gemaakt. Ik wilde al bijna deze afschrijving per onmiddellijk terug laten trekken omdat ik de naam niet kende en bang was slachtoffer te zijn geworden van het één of ander.
In alle andere reacties wordt hier met de vinger naar Nuvema gewezen, maar ik wil graag met een nog dikkere vinger naar Lifetri wijzen! Want met welke amateuristische partij hebben wij (185.000) polishouders in vredesnaam nu van doen.
Het feit dat Nuvema niks laat horen is niet nieuw. Maar het feit dat Lifetri deze werkwijze 1-op-1 overneemt is een blamage en meteen een valse start.
Misschien toch maar overwegen om eens met een andere verzekeraar te gaan praten...


28 september 2018 om 17:37

T Veldkamp

Schandalig zoals Nuvema met zijn klanten omgaat. Op zijn allerminst even een kleine uitleg vooraf was wel zo netjes geweest. Dan hadden ze later uitgebreider erop terug kunnen komen. Nuvema, ik heb geen goed woord voor jullie over!


28 september 2018 om 16:46

P Groot

Vandaag kwam ik als met als meerdere mensen op mijn afschrift een andere naam tegen? Totaal nergens over ingelicht door Nuvema! Pure schande om zo met je klanten om te gaan! En vind dat enige uitleg zeker op zijn plaats is en andre graag de mogelijkheid om kosteloos over te stappen of terug betaling van wat er ingelegd is zonder enige kosten!!! Ik vind dit echt respect loos.


28 september 2018 om 16:04

Bosklopper

Ook hier staat het op de bankafschrift, maar van Nuvema niets gehoord! Via googlen er eachter gekomen dat ze het hebben overgenomen!


28 september 2018 om 10:00

L.dijkstra

op mijn afschrift van de bank stond ook lifetri. vervolgens gebeld .
Kregen te horen dat nuvema overgenomen is. Zijn door de manier van geen bericht vooraf erg geschrokken.


28 september 2018 om 10:07

R.A.C.Gouka

Persoonlijk nog niks ontvangen/gehoord per brief/email over overname.
Premie is van mijn rekening afgetrokken door Lifetri.
Graag uitleg hierover van Nuvema.


28 september 2018 om 9:17

G.R. Stiekema

Persoonlijk nog niks gehoord per brief of mail over overname.
Staat zomaar op mijn rekening lifetri. Opgezocht, blijkt dat
Nuvema met de noordezon vertrekt.
Persoonlijke uitleg lijkt mij op zijn plaats.