nieuws

Facultatieve
Sponsors

DELA zet nieuwe standaard in transparantie en voorlichting

20 februari 2006

Eindhoven, 20 februari 2006 - De kosten van een kist, rouwauto, bloemen, rouwadvertentie of een begraafplaats; afhankelijk van de wensen is een uitvaart een gebeurtenis waar een prijskaartje aanhangt. Vandaag lanceert DELA daarom het nieuwe systeem Lara Bora waarmee de kosten van de uitvaart tijdens het eerste gesprek van de nabestaanden met de uitvaartverzorger meteen inzichtelijk zijn. De uitvaartorganisatie verschaft hiermee beter inzicht en meer transparantie over kostenopgaven vooraf en facturen achteraf. DELA speelt hiermee in op de wens om consumenten zo goed en snel mogelijk te informeren over alle aspecten van de uitvaart. Hierdoor komen nabestaanden achteraf, vanwege bijvoorbeeld onvoorziene kosten, niet voor een verrassing te staan.

Erik Adriaans van DELA: “Tegenwoordig is geen enkele uitvaart hetzelfde . Mensen hebben andere wensen en vaak ook steeds meer wensen; de één kiest voor een eenvoudige uitvaart met basiszaken, de ander kiest voor een zeer uitgebreide uitvaart. Bij het regelen van een uitvaart komt heel veel kijken. Dat was voor nabestaanden niet altijd even eenvoudig weer te geven. Het nieuwe informatiesysteem vergemakkelijkt en versnelt dit alles. Tijdens het eerste gesprek met de nabestaanden kan de uitvaartverzorger nu met één druk op de knop alle kosten via het Lara Bora systeem naar boven halen. Nabestaanden krijgen vervolgens een gespecificeerde kostenopgave mee en weten zo vooraf precies wat ze achteraf aan kosten voor de uitvaart kwijt zullen zijn.”

Nabestaanden weten vooraf ook welke kosten gedekt worden door de verzekering en wat eventueel moet worden bijbetaald. Daarnaast zorgt het systeem voor een snellere verwerking van de factuur.

Over DELA
Ruim 100 vestigingen, zo’n 1.000 medewerkers en 2,7 miljoen verzekerden maken DELA marktleider in de Benelux. DELA is een coöperatie die mensen al bijna 70 jaar helpt met repatriëring, opvang, begrafenis, crematie, nazorg en financiële diensten op deze terreinen. Als marktleider is DELA sterk in beweging. DELA ontwikkelt nieuwe producten en diensten. De organisatie groeit autonoom en door middel van overnames. Momenteel veranderen de uitvaartcentra en crematoria in sfeervolle vestigingen en op het hoofdkantoor wordt alles gereed gemaakt om optimaal te kunnen flexwerken.

Om bezoekers zo snel mogelijk naar de juiste plek te helpen hebben we een eenmalige vraag:

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

JA NEE