nieuws
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
20 juni 2013
Reclamebureau Ogilvy heeft een prestigieuze Grand Prix gewonnen met de campagne ‘Waarom wachten tot het te laat is?’ van DELA. De jury was erg onder de indruk van de manier waarop men er in is geslaagd om een brug te slaan tussen een droog product en emotie, dat meldt Adformatie.
De jury roemde DELA ook om de strategische inzet van media. Bij deze strategie zette DELA voor elk kanaal een andere benadering in. DELA heeft de ‘consumer generated content op een niet eerder vertoond niveau gebracht’. In een aantal commercials waren mensen te zien die hun dierbare in het openbaar bedankten. Tegelijkertijd werd via kranten een poster verspreid waarop mensen thuis zelf een boodschap konden schrijven voor een dierbare.
Het succes van de campagne van DELA is ook buiten Europa opgevallen. Op de Amerikaanse website USA Today is een artikel te lezen over de prijs die DELA heeft gewonnen. Dat artikel kunt u hier lezen.