Dekkend overledenenregister door samenwerking met Monuta
maandag 11 juni 2007
Monuta Uitvaartzorg en verzekeringen is een samenwerking aangegaan met Stichting Infofilter. Hierdoor krijgt het overledenenregister van de stichting een landelijke dekking. Dit voorkomt dat nabestaanden geconfronteerd worden met (ongevraagde) postreclame op naam van de overledene.
Monuta heeft zich onlangs aangesloten bij Stichting Infofilter. Zij beheren in samenwerking met onder andere ANWB, Achmea en TNT Rouwservice een overledenenregister. Door de samenwerking met Monuta krijgt dit register een landelijke dekking. Het postadres van de overledene wordt doorgegeven aan bedrijven en organisaties die zijn aangesloten bij de Stichting Infofilter. Zij zorgen ervoor dat nabestaanden van hen geen ongevraagde reclame meer ontvangen op naam van de overledene. Dit voorkomt pijnlijke confrontaties met (ongevraagde) postreclame. Het blokkeren van deze ongevraagde post geldt voor een periode van vijf jaar. De bij Stichting Infofilter aangesloten bedrijven verzorgen gezamenlijk 90% van de reclamepost in Nederland.
Monuta (www.monuta.nl) heeft al meer dan 80 jaar ervaring in het regelen en verzorgen van uitvaarten volgens de meest uiteenlopende, persoonlijke wensen. Dankzij een landelijk netwerk van uitvaartcentra en betrokken medewerkers die ruimte geven voor eigen ideeën rondom de uitvaart is elke uitvaart bij Monuta in vertrouwde handen. Monuta uitvaartverzekeringen worden verkocht via bijna 2.700 onafhankelijke tussenpersonen.