nieuws
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
14 juli 2011
Zojuist zijn op de site van de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen twee
uitspraken geplaatst van de Ombudsman uitvaart.
Klacht 2010-105 heeft vooral betrekking op een slecht gegraven graf en de verantwoordelijkheden van de uitvaartleider daarbij. In dit geval had de uitvaartleider een te beperkte taakopvatting. Aan klaagster is een vergoeding van 1250,- toegekend.
Klacht 2011-10 betreft een 'oud' probleem: het aanname-, basis-, standaard- of dienstverleningstarief. Klager verwacht een zeer gespecificeerde berekening van deze kosten, wat in de parktijk bij een dergelijke systematiek niet kan en ook niet hoeft. Klager neemt geen genoegen met de uitgebreide uitleg die hij van de uitvaartondernemer heeft gekregen.De communicatie over hoe het tarief werkt kan beter.
De klachten van klager worden ongegrond verklaard voor zover de ombudsman bevoegd was om erover te beslissen.
De samenvatting van deze klachten en de complete geanonimiseerde uitspraken zijn te lezen op www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl.