nieuws

Facultatieve
Sponsors

Onenigheid over uitvaart bij De Rijdende Rechter

11 oktober 2019

Na het overlijden van de moeder van Fred en Diana is hun zwager in de veronderstelling dat hij belt met DELA omdat moeder daar een verzekering had. Maar de zwager belt niet DELA, maar Uitvaart24. En dat is het begin van een flinke ruzie tussen de familie en Uitvaar24.

De familie komt er pas in het mortuarium achter dat ze niet met DELA, maar met Uitvaart24 is zee zijn gegaan, dat meldt Televizier.nl. De familie vindt dat Uitvaart24 onduidelijk heeft gedaan over de naam waardoor de familie dacht dat ze spraken met DELA. Als de familie eerst een rekening moet betalen aan Uitvaart24 voordat de overledene overgebracht kan worden naar DELA is de ruzie definitief een feit. Fred begint met het schijven van slechte recensies over Uitvaart24. Jan-Jaap Palma van Uitvaart24 wil dat Fred daar mee stopt. In de uitzending van aanstaande dinsdag zal de Rijdende Rechter een uitspraak doen.

De Rijdende Rechter
Dinsdag 22.25 – 23.00 uur
NPO1

Reageer op dit artikel

Reacties:


16 oktober 2019 om 21:55

marijke

k heb de uitzending ook gezien , twee jaar geleden heeft uitvaart 24 de uitvaart van mijn moeder verzorgd.maar ik moet er wel bij vertellen, dat Anne Wieb Wijsma toen nog mede directeur van uitvaart 24 alles tot tot in de puntjes heeft verzorgd.Zelf had ik natuurlijk ook mijn huis werk gedaan.Aan gezien men vrijheid van mening heeft in Nederland, IS MIJN MENING DAT HET WEL DEGELIJK WAT MIS LIJDEN IS OM ZO TE TELEFOON OP TE NEMEN.En men in de waan te laten dat ze met Dela in gesprek zijn.Heel jammer dat uitvaart 24 uit het oog verliest waar het eigenlijk om gaat en waar ze voor stonden.Zo gaat men niet met nabestaande om,en zeker niet met een overledenen. RESPECT.Wat ben ik dankbaar dat de heer A,W,Wijsma mijn moeder uitvaart verzorgd heeft.Ik kan een ieder hem aan raden .


16 oktober 2019 om 16:08

Kirsti Ivalo

Zoiets is mij en mijn zus ook overkomen na het overlijden van onze moeder. We googelden op Crematorium Ockenburgh in Den Haag en kwamen toen op een site van Uitvaart24 terecht, maar dat was ons niet duidelijk. Wij hebben het nummer gebeld en dachten dat we Crematorium Ockerburg aan de lijn hadden. We hebben gemld dat we een uitvaart wilden regelen.

Toen we eindelijk door hadden dat we niet met Ockenburgh gebeld hadden maar met Uitvaart24, zat het ons niet lekker en heb ik de uitvaart per mail geannuleerd. En toen Dela gebeld en bij hen de uitvaart in gang gezet.

De volgende dag werd ik gebeld door Dela. Ze stonden bij het ziekenhuis en daar stond ook Uitvaart 24 die mijn moeder wilden meenemen. Ik kreeg iemand van het ziekenhuis aan de lijn en heb gezegd dat Dela de uitvaart verzorgde en dat ze mijn moeder aan Dela moesten meegeven.

Dat ging dus maar net goed. Hoe bijdehand van Uitvaart24 om mijn moeder te gaan ophalen terwijl ik ze de dag ervoor had gemaild dat zij NIET de uitvaart verzorgden.

Ik vind dat ze wel aan misleiding doen door je op hun website uit te laten komen terwijl je iemand anders zoekt. En ze maken misbruik van het verdriet van mensen die net een geliefde zijn verloren en daardoor wat minder scherp zijn.


Uw reactie op dit artikel

Landelijk meldpunt overlijden
088 - 848 82 27
De hele nacht, Direct een dienstdoende uitvaartondernemer aan de lijn