Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Uitvaartverzekering Delloyd (nog geen polis en brief boete)

7 november 2008

Vraag nummer: 5837 (oude nummer: 11633)

Geachte heer/mevrouw,
Mijn moeder heeft een tijdje geleden een uitvaartverzekering afgesloten bij Delloyd maar heeft tot heden geen polis ontvangen. Vandaag heeft ze een brief thuis gekregen waarin staat dat ze een boete van 250 euro moet betalen bij eerder opzeggen of niet betalen. Ik ben tot heden geen enkele uitvaart tegengekomen die dit doet en op internet kan ik niet van over de algemene voorwaarden van Delloyd ( S&B assurantieen ) vinden. Kunt u mij misschien iets hierover vertellen...??
met vriendelijke groeten,

XX

Antwoord:

Geachte mevrouw,

Ik kan er niets over vertellen; er zijn honderden verschillende verzekeringen.
Ik adviseer u om een briefje te schrijven aan deze verzekeraar, te vertellen dat uw moeder nog geen polis heeft ontvangen en dat ze nu een brief heeft gekregen die ze niet begrijpt. En dan doet u daarbij een kopie van het formulier om de verzekering af te sluiten of andere stukken die u heeft. Dan kan men het dossiertje makkelijk vinden.

Ik adviseer om te schrijven, omdat het lijkt alsof er iets mis is gegaan en de maatschappij zo de kans heeft om e.e.a. even rustig uit te zoeken. Per telefoon zal men waarschijnlijk toch niet direct kunnen zien wat er mis is. Misschien is uw moeder al wel deels in de administratie ingevoerd, maar nog niet helemaal. Dat ziet men ook niet in 1 minuut aan de telefoon.

De brief over de boete is vreemd; men kan geen boetes in rekening brengen als die niet al in de algemene voorwaarden staan die uw moeder gehad moet hebben alvorens de verzekering definitief werd. Dat is juridisch ongeldig.
Dus vraag ook maar een toelichting daarop in de brief. En als deze voorwaarde niet bevallen kan uw moeder alsnog besluiten om de verzekering niet aan te gaan; voorwaarden moeten vooraf bekend zijn, zo staat in de wet.

Op zich is het natuurlijk niet vreemd dat er kosten zijn als iemand een wanbetaler blijkt en een verzekeraar extra administratiekosten heeft. Maar 250,- als je een keer vergeet om maandelijks 11,- te betalen, om maar eens iets te noemen, staat natuurlijk ook in geen verhouding. Ik zou dus maar eens een kritische vraag (per brief) stellen als ik u(w moeder) was.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder