Aangaande vraag omtent vieze nasmaak...


7 februari 2013

Vraag nummer: 33559

Geachte heer,

Nog even dit. Ter info en navraag. Gesprekken op kantoor moest je ook zelf aanvragen op de 1ste kennismaking na. Ben drie keer op kantoor geweest in ruim twee jaar, maximaal 2 uur bijelkaar. Is dit een normale gang van zaken tussen notaris en client?

Daarnaast heb ik veel gemaild, soms een reminder over een rekening die ze nog moesten voldoen, of weer... Soms om netjes mijn ongenoegen te laten blijken. Soms een kort antwoord terug, meestal stilte.

Is dit tactiek?

Zo werd ik op een middag gebeld door de Opper-Notaris zelf. Hij hakkelde een boodschap in op mijn voicemail. Of ik maar snel wilde terugbellen. Ik heb die dag en de dag erna 5 keer gebeld. Meneer was in gesprek. Niet op kantoor, en, of, en. Dat kan. Maar ik denk dan -terwijl je een aantal keer weer je nummer achterlaat en de vraag of de goede man zelf nog eens kan bellen - het was toch zo van belang? Waar hang je uit en waarom heb je niet het fatsoen zelf MOEITE TE TONEN!?! komt nog bij: tijdens het inspreken van het korte bericht hoorde ik de vrouwelijke juriste letterlijk zeggen: ´ VERTEL HEM MAAR NIET TE VEEL.´

Tsja... Het is niet echt iets om blij van te worden of een Goed Gevoel van te krijgen. Hoe ziet u zulks?

Gr Christian

Antwoord:

Geachte heer,

Van belang in deze zaken (zoals eigenlijk in het hele leven) is goede communicatie en vooral ook een goede start. Van begin afaan zou duidelijk moeten zijn wie wat doet en welke kosten daaraan verbonden zijn. Mochten er tijdens het proces onverwachte zaken naar voren komen, dan moet daar ook weer duidelijk over worden gecommuniceerd.

Als ik uw verhaal lees lijkt het erop of de communicatie soms wat lastig was. Het moet natuurlijk van beide kanten komen, maar in beginsel is wel van belang welke afspraken er zijn gemaakt in deze. De rol en bevoegdheid van betreffende notaris is daarbij mijns inziens ook van belang.Is sprake van executeurschap dan biedt de wet ook aanknopingspunten voor informatie, rekening en verantwoording.

Vanuit deze plaats kan ik hoe dan ook niet echt oordelen laat staan veroordelen. Wellicht is het goed om een gezamenlijk gesprek met de notaris te plannen, waarin u uw hele verhaal kan doen en hij/zij kan aangeven wat hun kant van het verhaal is.Aan de hand daarvan komt u er mogelijk uit samen.

Mocht dat alles niet tot 'tevredenheid' leiden, dan kunt u contact opnemen met onze beroepsorganisatie KNB wat u nog verder zou kunnen doen.

Stel een vraag:

Op dit moment is het stellen van nieuwe vragen tijdelijk niet mogelijk.