Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Aangaande vraag omtent vieze nasmaak...

7 februari 2013

Vraag nummer: 33559

Geachte heer,

Nog even dit. Ter info en navraag. Gesprekken op kantoor moest je ook zelf aanvragen op de 1ste kennismaking na. Ben drie keer op kantoor geweest in ruim twee jaar, maximaal 2 uur bijelkaar. Is dit een normale gang van zaken tussen notaris en client?

Daarnaast heb ik veel gemaild, soms een reminder over een rekening die ze nog moesten voldoen, of weer... Soms om netjes mijn ongenoegen te laten blijken. Soms een kort antwoord terug, meestal stilte.

Is dit tactiek?

Zo werd ik op een middag gebeld door de Opper-Notaris zelf. Hij hakkelde een boodschap in op mijn voicemail. Of ik maar snel wilde terugbellen. Ik heb die dag en de dag erna 5 keer gebeld. Meneer was in gesprek. Niet op kantoor, en, of, en. Dat kan. Maar ik denk dan -terwijl je een aantal keer weer je nummer achterlaat en de vraag of de goede man zelf nog eens kan bellen - het was toch zo van belang? Waar hang je uit en waarom heb je niet het fatsoen zelf MOEITE TE TONEN!?! komt nog bij: tijdens het inspreken van het korte bericht hoorde ik de vrouwelijke juriste letterlijk zeggen: ´ VERTEL HEM MAAR NIET TE VEEL.´

Tsja... Het is niet echt iets om blij van te worden of een Goed Gevoel van te krijgen. Hoe ziet u zulks?

Gr Christian

Antwoord:

Geachte heer,

Van belang in deze zaken (zoals eigenlijk in het hele leven) is goede communicatie en vooral ook een goede start. Van begin afaan zou duidelijk moeten zijn wie wat doet en welke kosten daaraan verbonden zijn. Mochten er tijdens het proces onverwachte zaken naar voren komen, dan moet daar ook weer duidelijk over worden gecommuniceerd.

Als ik uw verhaal lees lijkt het erop of de communicatie soms wat lastig was. Het moet natuurlijk van beide kanten komen, maar in beginsel is wel van belang welke afspraken er zijn gemaakt in deze. De rol en bevoegdheid van betreffende notaris is daarbij mijns inziens ook van belang.Is sprake van executeurschap dan biedt de wet ook aanknopingspunten voor informatie, rekening en verantwoording.

Vanuit deze plaats kan ik hoe dan ook niet echt oordelen laat staan veroordelen. Wellicht is het goed om een gezamenlijk gesprek met de notaris te plannen, waarin u uw hele verhaal kan doen en hij/zij kan aangeven wat hun kant van het verhaal is.Aan de hand daarvan komt u er mogelijk uit samen.

Mocht dat alles niet tot 'tevredenheid' leiden, dan kunt u contact opnemen met onze beroepsorganisatie KNB wat u nog verder zou kunnen doen.

Print deze pagina

Spelregels

Stel zelf een vraag

Wel verplicht, maar
wordt niet gepubliceerd.

×

Spelregels

De informatie in deze adviesrubriek is met grote zorgvuldigheid tot stand gekomen. De informatie is algemeen van karakter en niet van toepassing op individuele situaties en personen. De inhoud van de website mag niet worden beschouwd als een persoonlijk advies; de toepassing hangt af van ieders persoonlijke situatie. Om tot een gedegen afweging van belangen en vaststelling van de juridische consequenties van wensen en afspraken te komen, is telkens opnieuw een persoonlijke gesprek met de notaris van uw keuze noodzakelijk. Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.

Notaris Van de Griend, Netwerk Notarissen en de daarbij aangesloten notarissen wijzen aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en aansprakelijk voor via hyperlinks (met onze site) verkregen informatie op externe websites.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder