Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Opgelicht door Jan Vos Uitvaartverzorging Assen

29 augustus 2018

Vraag nummer: 55966

Geachte heer Van der Putten

Vorig jaar heb ik een uitvaart uitbesteed aan een collega-ondernemer, Jan Vos Uitvaartverzorging in Assen. Ik had hem vooraf gevraagd te overleggen over de uitvaartkosten. Het is altijd mijn streven deze af te stemmen op de wensen van onze klanten en niet zo maar wat te rekenen.

Toen de heer Vos verder geen contact meer opnam, heb ik Jan Vos gebeld. Zijn antwoord: "ik ben precies binnen het bedrag van de verzekering gebleven". Opmerkelijk omdat de kosten van de familie mogelijk minder waren en ze wellicht geld terug zouden hebben kunnen krijgen. Voor onze vergoeding gaf de heer Vos te kennen dat we een factuur voor EUR 350 konden sturen. U raadt het al.. Daar hebben we nooit een cent meer van gezien. Deze meneer heeft dus een uitvaart 'gestolen' en mogelijk de nabestaanden daarbij benadeeld. Ik heb meermaals verzocht om telefonisch contact maar dat wordt genegeerd. Wat kan ik hier nog aan doen?

Groet
Een uitvaartverzorger uit Drenthe

Antwoord:

Geachte heer,

Het ligt voor de hand dat als u een uitvaart uitbesteedt, bijvoorbeeld omdat u zelf in die dagen meer uitvaarten krijgt dan u zelf kunt verzorgen, dat u afspraken hebt over de overdracht en een commissie. Blijkbaar had u een dergelijke afspraak over een commissie die in uitvaartland niet ongebruikelijk is, maar heeft de andere ondernemer die afspraak of in elk geval de nakoming genegeerd.

Als u de afspraak voldoende duidelijk op papier hebt staan, kunt u formeel een vordering instellen. Als die weer genegeerd wordt, kunt u naar een incassobureau of misschien gewoon meteen maar door naar de kantonrechter.

U geeft te weinig details om in te kunnen schatten of de vordering kansrijk is. Dat kan ik niet beoordelen.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten


TIP
Laat nabestaanden niet onnodig zoeken naar oude polissen. Registreer of u een uitvaartverzekering hebt op Uitvaartverzekeringsregister.nl
Ook verstandig om in te vullen als u GEEN verzekering hebt.

TIP
Vergelijk snel en eenvoudig offertes van uitvaartondernemers via de site Uitvaartoffertes.nl

TIP
Bezoek ook eens de video-adviesrubriek: Infotheek - reportages - kijkersvragen - juridische vragen en antwoorden (klik hier).
Zoals: Wie is verantwoordelijk voor de kosten van de uitvaart?


TIP
Melden van overlijden. Landelijk gratis meldnummer overlijden: 0800-783 73 43.

TIP
Regel hier uw begrafenis of crematie.

TIP
www.urnenwinkel.nl. De mooiste collectie urnen voor de beste prijs.

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder