Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Klacht verkeerde crematorium 1

2 september 2019

Vraag nummer: 58496

Er is een geschil met de uitvaartondernemer over de nota, doordat er een grote fout is gemaakt en de crematie in het verkeerde crematorium heeft plaatsgevonden.
Nu wilt hij de urn niet overhandigen voordat de volledige factuur voldaan is.

Wat zijn onze rechten in deze ?

Antwoord:

Geachte heer of mevrouw,

Met zulke zeer summiere gegevens kan ik geen advies geven.

Wat uw rechten zijn, hangt mede af van de overeenkomst die u hebt gesloten met de uitvaartonderneming. Daarin wordt waarschijnlijk naar algemene voorwaarden en een klachtenprocedure verwezen.

Het is bijzonder merkwaardig dat de crematie in het verkeerde crematorium plaats heeft gevonden. Was het een crematie zonder familie? Wat is dan de relevantie van het 'goede' crematorium?

Het is merkwaardig dat de uitvaartondernemer over de asbus beschikt. Gewoonlijk is de opdrachtgever van de crematie degene die bij het crematorium (als enige) gerechtigd is om over de asbus te beschikken. Heeft het crematorium de asbus dan uit handen gegeven terwijl ze dat niet mocht? Dat zou een tweede klacht kunnen zijn.

Indien uw van mening bent dat er een grote fout gemaakt is, en u er met de uitvaartonderneming en/of het crematorium niet uit komt, geef ik u in overweging om een klacht in te dienen bij de Ombudsman uitvaartwezen. Zie voor de voorwaarden om een klacht in te kunnen dienen en de procedure www.Ombudsmanuitvaartwezen.nl.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

Naschrift:
Zie het vervolg, vraag 'Klacht verkeerde crematorium 2'.


TIP
Laat nabestaanden niet onnodig zoeken naar oude polissen. Registreer of u een uitvaartverzekering hebt op uitvaartverzekeringsregister.nl
Ook verstandig om in te vullen als u GEEN verzekering hebt.

TIP
Vergelijk snel en eenvoudig offertes van uitvaartondernemers via de site Uitvaartoffertes.nl

TIP
Bezoek ook eens de video-adviesrubriek: Infotheek - reportages - kijkersvragen - juridische vragen en antwoorden (klik hier).


TIP
Melden van overlijden. Landelijk gratis meldnummer overlijden: 0800-783 73 43.

TIP
www.urnenwinkel.nl. De mooiste collectie urnen voor de beste prijs.

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder