Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Compensatie na verdwalen van lijkwagen

29 juni 2008

Vraag nummer: 5531 (oude nummer: 10976)

Geachte heer/mevrouw,

Na het overlijden van mijn oma in Bovenkarspel, zou de crematie plaatsvinden in Driehuis.
De uitvaart werd verzorgd door WFC.
Bij aankomst in de buurt van Driehuis werd voor ons vanuit de twee volgwagens duidelijk dat de chaffeur van de lijkwagen onzeker was over de route naar de bestemming.
Hij miste de eerste afslag, de tweede afslag miste hij ook (ondanks lichtsignalen van de volgauto's), waarna hij totaal verdwaalde. Hierbij viel de rouwstoet uiteen, de lijkwagen waren wij kwijt en slechts een van de twee volgauto's kon de lijkwagen weer vinden. Daarna moest de overgebleven volgauto de lijkwagen de weg wijzen naar het crematorium.
Uiteindelijk kwamen we aan, maar te laat om nog even tot rust te komen en overige familie (die al lang stond te wachten) te begroeten.
Dit was natuurlijk een uitermate stressvolle situatie en wij hadden ons deze dag op een meer waardige manier voorgesteld.

Wij hebben een klachtenbrief naar de WFC verstuurd. Na zes weken hebben wij eindelijk antwoord gekregen, waarin zij de spijtige situatie betreuren.
Zij boden ons €400 korting aan op een rekening van ruim €5000, samen met een bosje bloemen.

Wij zijn van mening dat dit bedrag niet overeenkomt met de geleden schade. Deelt u onze mening of is de vergoeding van WFC afdoende?

Bij voorbaat dank voor u reactie,

XX

Antwoord:

Geachte mevrouw,

Dit is natuurlijk een heel vervelende ervaring. Maar ik constateer dat dit naar gangbare maatstaven een passende geldelijke tegemoetkoming is.

Ik geef u in overweging om een klacht in te dienen bij de Ombudsman uitvaartwezen indien u het er niet mee eens bent, maar ik schat in dat die tot het oordeel komt dat een passende vergoeding is aangeboden.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder