Uitvaartverzekering ongeboren kind


7 januari 2008

Vraag nummer: 5096  (oude nummer: 10060)

Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn gelukkig zwanger van ons eerste kindje en zijn reeds dertig weken onderweg.

Misschien een beetje een stomme vraag, want je gaat er natuurlijk niet vanuit dat het niet gebeurd. Maar wat als het kindje dood wordt geboren? Is het kindje dan meeverzekerd op onze uitvaartverzekering?

Beide zijn wij op dit moment verzekerd bij verschillende maatschappijen, waar wij zelf al verzekerd zijn sinds onze geboorte.

Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Wilbert en Jaqueline Reijnen

Antwoord:

Geachte heer en mevrouw,

Of uw kind voor of na de geboorte al verzekerd is voor de kosten van een eventueel overlijden, kan ik u niet zeggen. Bij sommige maatschappijen is het wel zo en bij andere niet. Bij sommige verzekeringen is het automatisch na de geboorte verzekerd, bij anderen moet het kind eerst worden aangemeld alvorens de verzekering geldt. Soms moet een extra premie worden betaald, soms is er sprake van een soort gezinspolis. De variaties in verzekeringen zijn bijna eindeloos. Er is geen standaardregeling.
U kunt het natuurlijk bij uw eigen maatschappij(en) navragen.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

----
Een goede raad: wordt geen klant van KPN. KPN is een bedrijf dat niet reageert op klachten en volstrekt lak heeft aan de klant. Dat is althans sinds augustus vorig jaar mijn ervaring, tot op de dag van vandaag. (Zie vraag 9718). Mijn kantoor staat na 5 maanden nog altijd onder een verkeerd nummer in de telefoongids. Bellen, schrijven, faxen, niets helpt. Het wordt weer tijd voor een kort geding, net als toen ik in oktober de aansluiting door KPN met een rechtszaak heb moeten afdwingen. Maar er staat altijd nog een fout nummer in de telefoongids. Zie voor het juiste adres en telefoonnummer de Adressengids van deze site.

En dan heb ik het nog niet over de verkeerde facturen van KPN. Al maanden lang op een verkeerde naam, nog steeds naar een oud adres, plotseling is het abonnement eenzijdig verwijzigd, verkeerde bedrag, etc. etc. En niemand reageert op klachten daarover.

mr W.G.H.M. van der Putten

Stel een vraag:

Naam *:  
E-mailadres *:
De titel van uw vraag *:
Uw vraag *:
* Wel verplicht, maar wordt niet gepubliceerd in de website (alleen uw vraag en antwoord).   Verzenden >