Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Ben ik verkeerd ingelicht en behandeld door dela uitvaartverzekeringen?

17 oktober 2007

Vraag nummer: 4997 (oude nummer: 9798)

geachte heer/ mevrouw,

mijn zoontje is op 31-03-07 overleden nu is het zo dat hij in de basisverzekering zat voor de uitvaart ik ben zo te woord gestaan door dela dat hun tegen mij hebben gezegd dat ik hem binnen de vier minuten dat hij is overleden op de plus kapitaal verzekering had moeten laten zetten om 80 procent vergoed te krijgen. In deze vier minuten stonden er inmiddels drie ambulances bij mij voor de deur en heb ik hier niet bij stilgestaan dus nu zit ik nog meer 2500 euro aan rekeningen wat kan ik hiertegen doen!!

Antwoord:

Geachte mevrouw,

Dela is een goede en (normaal ook) betrouwbare uitvaartverzekeraar zonder winstoogmerk. Maar ook zakelijk. Kinderen moeten inderdaad op de polis bijgeschreven worden.
Echter, men kan ook overdrijven. Ik kan mij niet voorstellen dat men de eis zou stellen dat de bijschrijving gebeurd zou moeten zijn binnen de termijn van enkele minuten dat uw kind geleefd heeft. Dat is apart onredelijk. U zou in een normale situatie het kind in de weken na de geboorte aangemeld hebben.

Ik adviseer u om de kwestie nog eens aan Dela voor te leggen, bijvoorbeeld in een brief gericht aan de directie. Waarin u dan alle feiten eens rustig en duidelijk op een rij zet. De kans is groot dat men dan op het eerder ingenomen standpunt terug komt.

Als dat onverhoopt niet zo zou zijn, kunt u overwegen een klacht in te dienen bij de Ombudsman Uitvaartwezen (www.uitvaart.nl/ombudsman). U kunt bij de Ombudsman echter alleen een klacht indienen als u eerder zelf een klacht in hebt gediend, waarin Dela niet of onvoldoende aan de klacht tegemoet is gekomen.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

17 oktober 2007

---------
Naschrift:
Vandaag bereikte mij het bericht dat Dela de situatie nog eens in ogenschouw heeft genomen en heeft besloten om het kind voor de verzekering te accepteren. Daarmee is de kwestie opgelost.

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder