Wat moet ik doen? (ik wil de uitvaartkosten van mijn moeder niet betalen)
24 januari 2008
Vraag nummer: 5152 (oude nummer: 10172)
Geacht heer van der Putten,
Mijn broer en ik hebben geen contact meer met onze moeder al jaren niet. Zij is niet verzekerd voor haar begrafenis. Wij willen niet voor de kosten opdraaien als zij komt te overlijden. Wat moeten en kunnen wij doen om dit te voorkomen.
vriendelijke groet,
Marjolijn Keijzer-Vander Veen
Antwoord:
Geachte mevrouw,
Het is nauwelijks te voorkomen dat u aan de kosten van haar begrafenis moet mee betalen, als u moeder niet voldoende spaargeld of vermogen heeft.
Zie de vele vele tientallen vergelijkbare vragen in de sub-rubriek 'Kosten uitvaart' in de rubriek 'Overige onderwerpen'. En de sub-rubriek 'Uitvaart door gemeente' is in dit kader ook interessant.
Met vriendelijke groet,
mr W.G.H.M. van der Putten
---
Nog een goede raad: wordt geen klant van KPN. KPN is een bedrijf dat niet reageert op klachten en volstrekt lak heeft aan de klant. Dat is althans sinds augustus vorig jaar mijn ervaring, tot op de dag van vandaag. (Zie vraag 9718). Mijn kantoor staat na 5 maanden nog altijd onder een verkeerd nummer in de telefoongids. Bellen, schrijven, faxen, niets helpt. Het wordt weer tijd voor een kort geding, net als toen ik in oktober de aansluiting door KPN met een rechtszaak heb moeten afdwingen. Zie voor het juiste adres en telefoonnummer de Adressengids van deze site.
En dan heb ik het nog niet over de verkeerde facturen van KPN. Al maanden lang op een verkeerde naam, naar een oud adres, plotseling is het abonnement eenzijdig verwijzigd, een verkeerd bedrag, de ene fout wordt veranderd in een andere fout, etc. etc. En niemand reageert op klachten daarover.