Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Rekening is betaald en ze willen mijn bankafschriften niet zien!

18 april 2003

Vraag nummer: 2180 (oude nummer: 2589)

Fri, 18 Apr 2003 17:30

Heb een betalings regeling gedaan omdat ik een bijstands moeder ben. heb alles voldaan op de afgesproken datums en toch hebben ze een vordering naar mij gedaan. ik naar de rechts winkel die zeiden dan ook naar de overboekingen te hebben gekeken van mijn bank afschriften, dat er nix te vorderen valt, met als gevolg dat de urn nog niet geplaatst, is ben enige dochter.
Ben vandaag weer gaan kijken, en de rechts winkel gebeld, nog geen antwoord van de advocaat gekregen en nog van de dela het is nu inmiddels 18 april.
Zij wou dan ook m,n bankafschriften niet zien en ook de dela niet!! ik moest me maar wenden bij de advocaat van hun.
En belde een advocaat en vertelde mij van lijkt me stug dat die je afschriften niet wil zien, zij ja is toch zo!
Schandalig kan ik je wel vertelen, heb ik dan geen rechten heb tenslotte ook 10 jaar voor het colembaruim betaald!!!!

Ik hoop dat u me kunt helpen!!!

groetjes
anoeska

Antwoord:

Geachte mevrouw,

Ik kan u niet helpen, maar wel op weg helpen.
Bij dit soort zaken, als bedrijven menen dat ze nog recht op een betaling hebben, moet u het anders aanpakken. U moet niet bellen, maar schrijven. Als u belt, hebben de mensen aan de andere kant van de telefoon meestal niet alle papieren en gegevens bij de hand. En het zijn meestal niet de mensen die beslissen, of het zo in orde is of niet. Men moet alles even rustig kunnen uitzoeken en nakijken. En met andere mensen kunnen overleggen, of het zo klopt. Telefonisch gaat dat niet goed.
Als ik u was, zou een ik klein briefje schrijven. Daarin zet u precies op een rijtje wanneer u welke bedragen betaald hebt. Met de datum waarop telkens een bedrag is afgeboekt. Dat is niet de datum van het dagafschrift rechtsboven, maar links van het bedrag. En uw bankrekening waarvandaan het betaald is. En de bankrekening waar naartoe betaald is. U brief stuurt u aangetekend op en u bewaart zelf een fotocopie.
Men kan dan eens rustig alle nota's en bankpapieren bekijken en vergelijken. En dan wordt de zaak waarschijnlijk opgelost.

mr W.G.H.M. van der Putten

21 april 2003

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder