Mr Willem van der Putten

Mr Willem van der Putten Spelregels
Over Mr Willem van der Putten
Facultatieve
Sponsors

Mondelinge toezegging verkoop land


15 januari 2008

Vraag nummer: 5124  (oude nummer: 10110)

mijn vader is komen te overlijden en had een stuk grond, ik, de jongste zoon heb het land gekregen van mijn vader en vekocht. mijn moeder is/was hiervan op de hoogte en ook mijn vrouw en met de goedkeuring heeft mijn moeder ook gezegt dat ik het moest verkopen.
ik heb nog een oudere broer maar door zijn "crimineel" verleden is hij nooit in het "plaatje" voorgekomen, hij wist dat ik het land ging verkopen en heeft nooit enig woord hierover gesproken. nu dat het land is verkocht maakt hij stampei en wilt geld zien, ik heb hier met mijn moeder over gesproken en vertelde mij dat zij de baas is en dat hij er geen recht op hebt zolang zij dat wilt.

graag uw reactie op deze vraag, is dit zo?

mvg

Antwoord:

Deze vraag ligt op het terrein van het erfrecht. Dat valt buiten het bestek van deze adviesrubriek.

Overigens valt over zo'n vraag als de uwe niets te zeggen zonder alle details te kennen. Als uw broer niet alleen met woorden klaagt maar er echt werk van gaat maken en een advocaat inschakelt, adviseer ik u hetzelfde te doen. Een advocaat kan - alleen aan de hand van alle feiten - een inschatting maken van de rechtmatigheid van het geheel. Een notaris kan die inschatting waarschijnlijk ook maken, maar is dan geen partij die het vervolgens voor u opneemt. Een advocaat kan dreigbrieven schrijven en zonodig procederen; een notaris niet.

Zolang uw broer geen advocaat (en de rechter) inschakelt, hoeft u waarschijnlijk niets te doen. Hij kan het er wel niet mee eens zijn, maar dat heeft op zich geen gevolgen.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

---

Nog een goede raad: wordt geen klant van KPN. KPN is een bedrijf dat niet reageert op klachten en volstrekt lak heeft aan de klant. Dat is althans sinds augustus vorig jaar mijn ervaring, tot op de dag van vandaag. (Zie vraag 9718). Mijn kantoor staat na 5 maanden nog altijd onder een verkeerd nummer in de telefoongids. Bellen, schrijven, faxen, niets helpt. Het wordt weer tijd voor een kort geding, net als toen ik in oktober de aansluiting door KPN met een rechtszaak heb moeten afdwingen. Zie voor het juiste adres en telefoonnummer de Adressengids van deze site.

En dan heb ik het nog niet over de verkeerde facturen van KPN. Al maanden lang op een verkeerde naam, naar een oud adres, plotseling is het abonnement eenzijdig verwijzigd, een verkeerd bedrag, etc. etc. En niemand reageert op klachten daarover.

Stel een vraag:

Op dit moment is het stellen van nieuwe vragen tijdelijk niet mogelijk.

Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >