Mr Willem van der Putten

Mr Willem van der Putten Spelregels
Over Mr Willem van der Putten
Facultatieve
Sponsors

Verplaatsen colombarium


14 oktober 2007

Vraag nummer: 4993  (oude nummer: 9793)

Geachte Dhr van der Putten,
Mijn vader is 20 augustus van dit jaar overleden en wij hebben nu bericht ontvangen over de asbestemming.
Wij hebben er samen voor gekozen om de urn in het colombarium te plaatsen.
Nu werd er door een medewerker van het crematorium gezegd dat er een masterplan voor de begraafplaats is en de urnenmuren over een jaar op een andere manier geplaats gaan worden.
Het gaat om colombariums van 1 nis tot zo'n 10 nissen.
Wij hebben gekozen voor een losstaande nis.
Nu is mijn vraag; Is het crematorium verplicht ons op de hoogte te stellen op het moment dat zij de nissen gaan verplaatsen zodat wij zelf een andere plaats kunnen uitzoeken of mogen zij dit doen zonder onze medeweten?
Het gaat om een huurnis van 5 jaar.
De medewerkster kon mij geen duidelijk antwoord geven.
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Mvgr

Antwoord:

Geachte mevrouw,

Ook ik kan u geen antwoord met zekerheid geven. Want het hangt af van de juridische basis van uw huurovereenkomst, en die ken ik niet. Als er een zogenaamd 'uitsluitend recht' wordt gevestigd mag de nis niet zonder uw toestemming verplaatst worden. Als dat niet het geval is, mag de nis misschien verplaatst worden. 'Misschien' is weinig duidelijk, maar het hangt van de inhoud van de huurovereenkomst af.

Mij lijkt overigens dat als men de boel verplaatst en het om een losse 'nis' gaat, dat het altijd redelijk en logisch is dat u alsdan bekijkt of u die plek nog wel wilt huren, dan wel een andere plek wenst. Maar ja, ik ken de inhoud van uw overeenkomst niet. En u moet ook kijken of het crematorium een reglement of verordening met algemene voorwaarden heeft.

U mag mij de tekst van de overeenkomst faxen, scannen + mailen of per post sturen, dan mail ik u het antwoord.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

---

Nog een goede raad: wordt geen klant van KPN. KPN is een bedrijf dat niet reageert op klachten en volstrekt lak heeft aan de klant. Dat is althans mijn ervaring tot op de dag van vandaag. (Zie vraag 9718).

Stel een vraag:

Naam *:  
E-mailadres *:
De titel van uw vraag *:
Uw vraag *:
* Wel verplicht, maar wordt niet gepubliceerd in de website (alleen uw vraag en antwoord).   Verzenden >

Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >