Verkeerde muziek afgespeeld


8 september 2005

Vraag nummer: 4003  (oude nummer: 6409)

Hieronder de mail die ik naar het crematorium heb gestuurd.
Wat kan ik het beste doen?
Het crematorium laat niets van zich horen.

Hallo,

Donderdag 1 september 2005 om 13.15 vond de crematie plaats van mw ***********
Tot mijn grote verbazing en diep trieste gedachten werd tijdens de dienst een ander muzieknummer gedraaid dan dat de familie had doorgegeven en uitgekozen. Ik heb 3 "gebrande" cd's aan ********** van Monuta
meegegeven ter controle.
Wij werden gebeld dat de muziek goed was en goed was af te spelen.

Het eerste nummer was "the last Rose" van André Rieu (met zang).
Het nummer dat bij u is gedraaid was wel van André Rieu maar zonder zang.
U hebt op eigen initiatief en zonder te overleggen een nummer gedraaid wat de familie niet heeft uitgezocht.
De familie hechte veel waarde aan de gezongen tekst.

Waar haalt u in godsnaam het lef vandaan om dit zonder enig overleg op eigen initiatief te veranderen?

De familie lijd hieronder en waren tot in de puntjes toe bezig om alles goed te regelen.
De familie is bij elkaar gekomen om de muziek te beluisteren en zijn samen overeengekomen het eens te zijn met de door ons uitgekozen muziek.

Ik eis een schadevergoeding en een uitleg hoe deze enorme en onmenselijke fout heeft kunnen plaatsvinden.
Mocht ik geen bericht ontvangen neem ik juridische maatregelen en zal er alles aan doen om Slangenburg in een kwaad daglicht te zetten.

Hoe zou u het vinden wanneer dit bij één van uw naasten zou gebeuren?

Ik geef u 1 week de tijd om mij te voor zien van een antwoord.

Daarnaast eis ik dat u de heer K***** hier niet van op de hoogte stelt daar deze al genoeg verdriet te verwerken heeft.
De contactpersoon voor dit verschrikkelijke voorval waar alle kranten en nieuwsprogramma's op zitten te wachten ben ik.

Mijn naam luidt Marcel Kroon en ben de schoonzoon van mevrouw K*****.

In strenge afwachting op uw antwoord verblijf,

Marcel Kroon.

U moet weten dat wij enorm kwaad zijn.

* Inmiddels heb ik telefoon gehad van Monuta, deze hebben gebeld met het crematorium en hebben hun fout toegegeven.
Ik heb nog niets gehoord.

Help ons alstublieft, de familie is ten einde raad.

Antwoord:

Geachte heer Kroon,

U moet partijen een redelijke termijn de tijd geven om te reageren. Men moet immers niet automatisch een soort standaard-brief sturen dat het spijt etc., maar ze moeten echt intern met mensen praten en uitzoeken hoe dit kon gebeuren. Want het is een heel vreemde zaak.

Ik zou als ik u was een kort herinneringsbriefje sturen en toch nog even geduld betrachten. Als u vindt dat het allemaal te lang duurt, of wanneer u vindt dat de reactie van Monuta onjuist is, kunt u overwegen om een klacht in te dienen bij de Ombudsman Uitvaartwezen. Zie http://www.uitvaart.nl/ombudsman.

mr W.G.H.M. van der Putten

Stel een vraag:

Naam *:  
E-mailadres *:
De titel van uw vraag *:
Uw vraag *:
* Wel verplicht, maar wordt niet gepubliceerd in de website (alleen uw vraag en antwoord).   Verzenden >
Landelijk meldpunt overlijden
088 - 848 82 27
De hele nacht, Direct een dienstdoende uitvaartondernemer aan de lijn