Mr Willem van der Putten

Mr Willem van der Putten Spelregels
Over Mr Willem van der Putten
Facultatieve
Sponsors

Ontploffende borstvullingen


26 januari 2008

Vraag nummer: 5159  (oude nummer: 10185)

Een valse boezem kan ontploffen tijdens de crematie en daarom eisen steeds meer centra dat de implantaten weggehaald worden voor de vrouwen verast worden, schrijft de Deense krant MetroXpress. "De implantaten kunnen inderdaad voor problemen zorgen tijdens de crematie. De inhoud ervan kan ontploffen waardoor de silicone voor heel wat smurrie zorgt in de verbrandingsoven", zegt Peter Bjerring, hoofdarts van het privéziekenhuis van Mølholm. In Groot-Brittannië is al een verbod ingevoerd en moeten nepborsten voor de crematie verwijderd worden. Bronvermelding
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/23501/_Valse_borsten_kunnen_ontploffen_in_crematoria.html

Pacemaker moet dus al verwijdert worden maar in hoeverre houdt de nieuwe wet op de lijkbezorging hier straks rekening mee dat ook borstimplantaten worden verwijderd ?

Antwoord:

Geachte heer,

De wetgever houdt hier geen rekening mee. Het is bijvoorbeeld ook niet wettelijk verplicht om pacemakers te verwijderen, of zinken binnenkisten. Dat is ook nooit wettelijk geregeld geweest (integendeel, de regelgeving staat bijvoorbeeld zinken kisten juist toe).
Dat zijn zaken die de houder van een crematorium zelf kan regelen in de algemene voorwaarden.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten


---

Nog een goede raad: wordt geen klant van KPN. KPN is een bedrijf dat niet reageert op klachten en volstrekt lak heeft aan de klant. Dat is althans sinds augustus vorig jaar mijn ervaring, tot op de dag van vandaag. (Zie vraag 9718). Mijn kantoor staat na 5 maanden nog altijd onder een verkeerd nummer in de telefoongids. Bellen, schrijven, faxen, niets helpt. Het wordt weer tijd voor een kort geding, net als toen ik in oktober de aansluiting door KPN met een rechtszaak heb moeten afdwingen. Zie voor het juiste adres en telefoonnummer de Adressengids van deze site.

En dan heb ik het nog niet over de verkeerde facturen van KPN. Al maanden lang op een verkeerde naam, nog steeds naar een oud adres, plotseling is het abonnement eenzijdig verwijzigd, een verkeerd bedrag, de ene fout wordt veranderd in een andere fout, etc. etc. En niemand reageert op klachten daarover.

Stel een vraag:

Naam *:  
E-mailadres *:
De titel van uw vraag *:
Uw vraag *:
* Wel verplicht, maar wordt niet gepubliceerd in de website (alleen uw vraag en antwoord).   Verzenden >

Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >