Naam op graf
9 augustus 2023
Vraag nummer: 67102
Mijn tante is een jaar geleden overleden en is bij haar man in het graf geplaatst, echter haar naam staat nog steeds niet op het graf , zij had geen naaste familie meer, bij wie moet ik nu toestemming vragen om alsnog haar naam op het graf te krijgen?
Antwoord:
Geachte heer,
U moet toestemming hebben van de rechthebbende van het graf. Wie dat is, weet de eigenaar van de begraafplaats. Maar misschien wil die u dat niet zeggen. Privacy en zo, weet u wel. U zou dan ook kunnen vragen of de houder van de begraafplaats een voorstel of verzoek van u aan de rechthebbende wil doorspelen.
Misschien heeft het graf van uw tante geen rechthebbende. Dan zou u het zelf kunnen worden en de naam van uw tante op het monument kunnen regelen.
U zou ook het familielid dat de nalatenschap van uw tante afwikkelt, kunnen vragen wat hij of zij met het graf van plan is.
Met vriendelijke groet,
mr W.G.H.M. van der Putten