Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Grafsteen niet goed vast gezet en niet netjes afgewerkt

29 april 2009

Vraag nummer: 6475 (oude nummer: 12897)

geachte heer/mevrouw,

in september 2008 is onze zoontje overleden.

de week na zijn overlijden hebben we een grafsteen uitgezocht.(1500,-)
omdat we graag voor de kerst de steen wouden hebben.
na heel veel problemen is de steen in de derde week van februarie geplaatst.
dingen die er afgesproken zijn er niet bij, zoals verlichting. maar daardoor is de steen wel wat duurder geworden (2000,-)
maar het ergste is dat de steen los zit van de plaat, en het geheel niet netjes is afgewerkt, eigenlijk heel triest.
wat kan ik hier aan doen? ik heb een mail gestuurd, maar krijg er eigenlijk niet echt een antwoord op. de beste man vind het wel best. en nu zijn we zo ver dat wij de steen wil laten verwijderen en door een ander bedrijf een steen willen laten maken, kan dat?
en wat kan ik tegen het bedrijf doen? het is toch onmenselijk dat een bedrijf zo respectloos met het gevoel van anderen omgaat. ik zou het niemand toewensen wat wij hebben moeten doorstaan
voor hun is het maar een steen die ze even plaatsen, maar voor ons is het iets vooraltijd.

vriendelijke groet

Antwoord:

Geachte mevrouw,

U kunt de steen laten verwijderen en een ander bedrijf een nieuwe steen laten plaatsen. U kunt natuurlijk ook een ander bedrijf de bestaande steen beter laten vastzetten. Ja, dat kan, maar verdient niet de voorkeur.

U hoeft er natuurlijk geen genoegen mee te nemen dat de steen niet goed is bevestigd en dat het geheel niet goed is afgewerkt.
U moet nagaan of het betreffende bedrijf bij een brancheorganisatie is aangesloten en of een klachtenregeling van toepassing is. Dan kunt u daar gebruik van maken.
En anders adviseer ik u om een advocaat in de arm te nemen. Een stevige brief van een advocaat maakt waarschijnlijk meer indruk dan een mailtje of telefoontje van u. Een steen is duur genoeg om er serieus werk van te maken.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder