Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

De tekst op de steen is te klein

8 oktober 2008

Vraag nummer: 5728 (oude nummer: 11405)

Afgelopen maart is mijn moeder overleden.

Samen met mijn oma heb ik op 14 juli een grafsteen uitgezocht, afbeelding en tekst uitgekozen.

De steen zou eind augustus geplaatst worden.

Na heel veel bellen en herhaaldelijk mailen is dit uiteindelijk gebeurd op 3 oktober, meer dan een maand vertraging dus!

De steen is geplaatst, maar wij zijn zeer ontevreden over het graveerwerk.

De cijfers zijn verschillend van grootte, en alles is veel te klein, waardoor de steen er heel kaal uitziet.

Onze tekst:"rust in vrede, lieve mam en dochter" staat dermate laag op de steen, dat, wanneer er een plant voor gezet wordt, dit niet meer te zien is.

De afbeelding die we gekozen hadden staat op de verkeerde plaats.

Ook beweert het bedrijf dat er vooraf een afbeelding van de steen naar mij gemaild is, om mijn goedkeuring te krijgen.

U begrijpt, dat als hij inderdaad een mail gestuurd zou hebben, ik deze nooit goedgekeurd had.

Is er iets dat wij kunnen doen om de steen te krijgen zoals we hem wilden hebben?

Het zou zo fijn zijn als we eindelijk deze nare periode af konden sluiten, alsof het verlies van een dierbaar iemand al niet erg genoeg is.

Uiteraard heeft mijn oma zo snel mogelijk contact gezocht met het betreffende bedrijf, maar zij lijken geenszins van plan om een stap onze richting in te doen.

Wat kunnen wij nu nog doen?
De rekening is overigens nog niet betaald.

Antwoord:

Geachte heer of mevrouw,

Ik denk dat u sterk staat, omdat u deze uitvoering per mail niet hebt goedgekeurd. Als het betreffende bedrijf mailt dat er vooraf een afbeelding gemaild is, moeten ze dat maar aantonen. Maar ze hebben in ieder geval geen antwoord van u dat het akkoord is.

Verder is het lastig om er iets over te zeggen. Ik weet niet of het betreffende bedrijf een klachtenregeling kent bij een onafhankelijk instituut, als u er samen niet uit zou komen. Dat zou u na moeten gaan. Meestal staat dat wel in de algemene voorwaarden of op het briefpapier.

Uiteraard moet u de rekening nog niet betalen. U kunt aanbieden de helft te betalen zodra u het samen over een oplossing eens bent. En de andere helft na uitvoering van die oplossing.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder