Mr Willem van der Putten

Mr Willem van der Putten Spelregels
Over Mr Willem van der Putten
Facultatieve
Sponsors

Wijziging eeuwigdurende rechten


19 januari 2008

Vraag nummer: 5139  (oude nummer: 10141)

Mijn Beste,

Wij hebben problemen met de kerk.
Het betreft een familiegraf met eeuwigdurende rechten dat 2 jaar geleden in z'n geheel is verplaatst onder bepaalde voorwaarde.
Die voorwaarde zijn door beide partijen ondertekend.
Echter nu wil het bestuur ons een grafakte laten ondertekenen met hele andere condities.
Wij zien dit volstrekt niet zitten en weigeren te ondertekenen.
Wilt U zich eens buigen over deze kwestie en ons hierover telf. te woord staan zodat wij een en ander makkelijk kunnen toelichten?

Met vr. gr. Fam. Kxxxxx-Axxxx

Antwoord:

Geachte mevrouw,

Als het grafrecht - zij het op een andere locatie - wordt voortgezet, is er geen enkele reden om een grafakte te accepteren die inhoudelijk afwijkt van de voorwaarden die golden op het moment van het vestigen van het grafrecht. Zoals ik telkens opmerk, in honderden andere vragen aangaande grafrechten: één partij kan een contract gedurende de looptijd van het contract niet eenzijdig veranderen. Zie bijvoorbeeld recent vraag 10126 'Kosten onderhoud begraafplaats'.

Ik kan mij herinneren dat u twee jaar geleden hierover al een vraag had, ik weet om welke begraafplaats het gaat. De betreffende begraafplaatshouder is aangesloten bij de Landelijke Organisatie van Begraafplaatsen. En deze organisatie is aangesloten bij de Stichting klachteninstituut uitvaartwezen. Dan kunt u zich, als u er met de begraafplaatshouder niet uit komt, met een klacht wenden tot de Ombudsman uitvaartwezen. Zie de site http://www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl/

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

---

Nog een goede raad: wordt geen klant van KPN. KPN is een bedrijf dat niet reageert op klachten en volstrekt lak heeft aan de klant. Dat is althans sinds augustus vorig jaar mijn ervaring, tot op de dag van vandaag. (Zie vraag 9718). Mijn kantoor staat na 5 maanden nog altijd onder een verkeerd nummer in de telefoongids. Bellen, schrijven, faxen, niets helpt. Het wordt weer tijd voor een kort geding, net als toen ik in oktober de aansluiting door KPN met een rechtszaak heb moeten afdwingen. Zie voor het juiste adres en telefoonnummer de Adressengids van deze site.

En dan heb ik het nog niet over de verkeerde facturen van KPN. Al maanden lang op een verkeerde naam, naar een oud adres, plotseling is het abonnement eenzijdig verwijzigd, etc. etc. En niemand reageert op klachten daarover.

Stel een vraag:

Op dit moment is het stellen van nieuwe vragen tijdelijk niet mogelijk.

Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >