Klachten
Klachten over uitvaartverzekeringen en geschillen met maatschappijen
Als u een klacht heeft over de tussenpersoon of over de verzekeringsmaatschappij, dan dient u uw klacht in eerste instantie schriftelijk voor te leggen aan de directie van de tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij.
Tussenpersonen en verzekeringsmaatschappijen kennen een interne klachtenprocedure en zullen er uiteraard alles aan doen de klacht in redelijkheid en naar tevredenheid op te lossen. Lukt dat niet, dan kunt u zich wenden tot een onafhankelijk klachteninstituut: KIFID. KIFID staat voor Klachten Instituut Financiƫle Dienstverlening.
Postadres
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Bezoekadres
Kantoren Stichthage
Koningin Julianaplein 10
2595 AA Den Haag
U kunt uw klacht indienen via de website van KIFID: www.kifid.nl
Belangrijk om te weten
Klacht eerst bij verzekeringsmaatschappij neerleggen
Speciale ombudsman van SKU
Gratis juridisch adviesloket op Uitvaart.nl
Klachten over de uitvaart
Heeft u klachten over de uitvoering van de uitvaart? Ook dan raden wij u aan uw klacht in eerste instantie schriftelijk voor te leggen aan de directie van verzekeringsmaatschappij die de uitvaart heeft verzorgd. Wordt uw klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Ombudsman van de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen. Wilt u vooraf kosteloos juridisch advies? Dan kunt u gebruik maken van het juridisch adviesloket op Uitvaart.nl.
Print deze pagina