Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

afspraken na overlijden

17 juli 2014

Vraag nummer: 39139

Na dat mijn moeder overleed heb ik DELA gebeld, en uitgebreid besproken dat ik mijn moeder tezamen met de thuiszorg wilde verzorgen voor haar opbaring. Op haar eigen manier, met haar washandjes, haar zeep, haar handdoeken, etc. Dit had vooral ook betekenis aangezien wij haar vanwege haar pijn de laatste weken nauwelijks nog aan konden raken. Afgesproken met DELA dat ik even snel naar eigen huis moest, ik was binnen een uur terug en vond gelijk twee brede mannen in pakken, die mij en mijn zus een wegwerphandschoen aanreikten, waarmee wij dan symbolisch even langs haar gezicht en armen zouden strijken, nee, meer werd tegenwoordig niet gedaan. Ik was zo geschokt, ook omdat ik zo specifiek had aangegeven dat ik het beslist niet met mijn oudste zus wilde doen!!, die dus als eerste een wegwerphandschoentje kreeg aanreikt. Misselijk van het gebeuren liep ik naar de keuken, draaide me om en zag hoe mijn moeder onhandig op haar zij werd gedraaid waarbij haar arm, die wij de laatste weken o zo voorzichtig hadden behandeld, hard tussen de mannen uitsloeg. De uitvaartverzorger die kort daarop kwam zei sorry. Het gebeuren heeft veel invloed gehad op de verdere belevenis van het afscheid, wij zaten met beelden die wij niet kwijtraakten en het gevoel onze moeder hiermee vreselijk tekortgedaan te hebben. Hoe kan DELA dit goedmaken.

Antwoord:

Geachte mevrouw,

Dit is uiteraard een zeer nare ervaring. Te herstellen is dit niet meer.Dela kan slechts excuses aanbieden (hetgeen ook wel op z'n plaats zou zijn denk ik zo). Juridisch is er geen aanspraak op bijvoorbeeld smartengeld.

Ik kan u slechts adviseren uw ongenoegen kenbaar te maken aan de directie van Dela te Eindhoven. Ik mag aannemen dat zij daarop adequaat reageren.

Met vriendelijke groet,
J. Zwaanswijk

Print deze pagina

×

Spelregels

Spelregels panel Uitvaartkosten en financiële dekking

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren, consumenten- en patientenfederaties en voor instellingen en ondernemers die relatie zijn van BV Uitvaart.Com en Peter van Schaik.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar, ook nadat uw vraag beantwoord is. Vindt u het openbare karakter van onze dienstverlening vervelend? Wilt u liever niet met naam en toenaam vermeld staan op de site? Maak dan geen gebruik van deze kostenloze faciliteit of dien uw vraag anoniem in.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar Uitvaart.Com en Peter van Schaik aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder