afspraken na overlijden


17 juli 2014

Vraag nummer: 39139

Na dat mijn moeder overleed heb ik DELA gebeld, en uitgebreid besproken dat ik mijn moeder tezamen met de thuiszorg wilde verzorgen voor haar opbaring. Op haar eigen manier, met haar washandjes, haar zeep, haar handdoeken, etc. Dit had vooral ook betekenis aangezien wij haar vanwege haar pijn de laatste weken nauwelijks nog aan konden raken. Afgesproken met DELA dat ik even snel naar eigen huis moest, ik was binnen een uur terug en vond gelijk twee brede mannen in pakken, die mij en mijn zus een wegwerphandschoen aanreikten, waarmee wij dan symbolisch even langs haar gezicht en armen zouden strijken, nee, meer werd tegenwoordig niet gedaan. Ik was zo geschokt, ook omdat ik zo specifiek had aangegeven dat ik het beslist niet met mijn oudste zus wilde doen!!, die dus als eerste een wegwerphandschoentje kreeg aanreikt. Misselijk van het gebeuren liep ik naar de keuken, draaide me om en zag hoe mijn moeder onhandig op haar zij werd gedraaid waarbij haar arm, die wij de laatste weken o zo voorzichtig hadden behandeld, hard tussen de mannen uitsloeg. De uitvaartverzorger die kort daarop kwam zei sorry. Het gebeuren heeft veel invloed gehad op de verdere belevenis van het afscheid, wij zaten met beelden die wij niet kwijtraakten en het gevoel onze moeder hiermee vreselijk tekortgedaan te hebben. Hoe kan DELA dit goedmaken.

Antwoord:

Geachte mevrouw,

Dit is uiteraard een zeer nare ervaring. Te herstellen is dit niet meer.Dela kan slechts excuses aanbieden (hetgeen ook wel op z'n plaats zou zijn denk ik zo). Juridisch is er geen aanspraak op bijvoorbeeld smartengeld.

Ik kan u slechts adviseren uw ongenoegen kenbaar te maken aan de directie van Dela te Eindhoven. Ik mag aannemen dat zij daarop adequaat reageren.

Met vriendelijke groet,
J. Zwaanswijk

Stel een vraag:

Op dit moment is het stellen van nieuwe vragen tijdelijk niet mogelijk.

Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >