Aaneenlopende vragen:


23 september 2019

Vraag nummer: 58642

Ik ben lid van Dela vanaf 1 April 1998.Nooit bezoek aan huis gehad (nooit om gevraagt),keurige betalingen via automatische incasso.Pas op aanvraag Vr 17 Okt 2014 op aanvraag in contact getreden met Adviseur van Dela aan huis.Die heeft helpen via Dela uitvaartplan(formulier) mijn situatie vastgelegt. Vandaag de dag vernomen van Dela dat via wettelijke regelingen, het niet meer mogelijk een adviseur aan huis te krijgen(alhoewel het mij nooit eigenlijk is uitgelegt, wat adviespersoon eigenlijk inhoudt. Vandaag de dag moet ik betalen daarvoor om iemand aan huis te krijgen, en kan alleen worden bedient door telefonische mederwerkers. Daar heb ik geen genoeg aan , temeer ik alle verantwoordelijkheid tot begraven toe in handen wil leggen aan Dela.
Maar zo is het voor mij als alleenstaande ouder niets.(alhoewel ik kids heb).Plus heb ik een vrijbesteden bedrag voor aanvullende wensen die ik stop wil zetten..want ik wil eenvoudig , gewoon de brandstapel op (zogezegt), en daar betaal ik nog steeds voor. Per kwartaal betaal ik nu 44,97. Eerder betaalde ik meer, maar omdat ik gecriemeerd wil worden betaal ik dit bedrag . (en volgens 2014 goed verzekert). Mijn idee is stoppen en een andere verzekering aansluiten, omdat ik mijn wensen alleen via e mail en telefonisch kenbaar kan maken. Ik heb trouwens nooit via de site contact gehad met Dela, en ik wou het niet gewoon, omdat ik niets met pc te maken had en wilde hebben. Wat kunt u mij aanraden, en zijn er andere ondernemers waar ik zonder betaling aan huis kunnen bijstaan? Want tenslotte gaat het mij niet om de korting die Dela biedt als je alles legt in handen van hun bedrijf, maar om de service van alles vast te leggen buiten alle papperassen om, maar ook via confrontatie.
En als laatste tav mijn situatie : in welk jaar ben ik dan gevrijwaard van betaling , tenminste als ik ook stop met ( vrij te besteden bedrag ?
Bij deze met vriendelijke groeten van John

Antwoord:

Beste vragensteller, uit hetgeen u schrijft maak ik op dat u echt vragen heeft die gaan over uw eigen uitvaartverzekering bij DELA.
Die kan ik niet beantwoorden, u zult rechtsreeks contact met DELA moeten opnemen en dat kan via www.dela.nl.

Met vriendelijke groet, Evert de Niet

Stel een vraag:

Op dit moment is het stellen van nieuwe vragen tijdelijk niet mogelijk.

Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >