Sorry,even af reageren.
11 april 2018
Vraag nummer: 54588
Hallo,
Wij kregen van Ardanta een voorstel tot afkoop van 6 uitvaartverzekeringen met elk een verzekerd bedrag van € 100. Wij als kinderen wisten hier niets van. Na contact met Ardanta hierover konden ze ons hier over ook niets zeggen.Het was te lang geleden. Maar na uitzoeken van nagelaten papieren van mijn vader kwamen we deze 6 polissen tegen.Ze zijn afgesloten in 1951 bij St Willibrordus in Utrecht voor een periode van 40 jaar.(dus tot 1991)Dus weer gebeld met Ardanta met deze feiten voorgelegd. Toen bleek dus dat ze dit wel degelijk van de herkomst wisten maar er verder geen gegevens meer van hadden. Ik werd op een schandalige manier te woord gestaan door de mevrouw.Waarom ik me druk over maakte over zo'n futiel bedrag en dat ik toch moest begrijpen dat ze van zover terug geen gegevens meer konden ophoesten. Op mijn vraag hoeveel contributie er over de polissen betaald was kon ze ook geen antwoord geven. Op de vraag waarop het afkoopbedrag dan was gebaseerd bleef ze me ook het antwoord schuldig. Moedeloos heb ik de hoorn maar opgelegd. Na aftrek van kosten kan ik dan nog €13 tegemoetzien van Ardanta. Daar hebben mijn ouders destijds dus voor krom gelegen.
Antwoord:
Beste heer/mevrouw Koopman, uw relaas lezende heb ik er begrip voor dat u dit even wilde afreageren.
Ik denk dat het verstandig is dat u Ardanta een schriftelijk verzoek stuurt met uw vragen en dat u de onderbouwing uitgelegd krijgt.
Dat zou u dan het beste kunnen richten aan de Manager Klanten- en Nabestaanden Service Ardanta, want die is hiervoor verantwoordelijk. Het adres is Postbus 346
7500 AH ENSCHEDE.
Mocht dit allemaal niet leiden tot een bevredigend geheel dan kunt u overwegen gebruik te maken van de klachtenregeling, zie hiervoor https://ardanta.nl/service-contact/klachtenregeling/.
Met vriendelijke groet, Evert de Niet