Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Afstand doen van inboedel en eventuele claim inboedelverzekering

16 september 2020

Vraag nummer: 61561

Beste,

Onlangs is mijn vader overleden en hierbij was overlast van maden opgetreden, zowel in zijn
appartement als bij de directe buren.

De woningbouwvereniging heeft hierop binnen 4 dagen een ongediertebestrijder ingeschakeld.
De overlast bleef merkbaar door het groeiende aantal dode vliegen.

Doordat er overal eitjes waren gelegd, hebben de erven besloten om afstand te doen van de inboedel.
De woningbouwvereniging kon hierdoor het appartement, en van 2 directe buren, leeghalen en overgaan tot volledige bestrijding.

Voor de volledigheid, er is geen testament en de erfenis is ook niet verworpen.

Heeft het afstand doen van de inboedel de deur gesloten naar een eventuele claim op de
inboedelverzekering?

Bij voorbaat dank

Antwoord:

Beste vraagsteller,

Wat een nare situatie; sterkte hiermee.

De vraag over de inboedelverzekering is zeer specifiek, helaas weet ik dit antwoord niet. Ik zou bij de betreffende verzekering zelf even navraag doen. U kunt ook het juridisch loket raadplegen. Telefonisch zijn zij bereikbaar op nummer 0900-8020 op maandag tot en met donderdag na 09.00-17.00 uur en op vrijdag van 09.00 – 13.00 uur. De kosten bedragen € 0,10 p/min, met een maximum van € 12,50. Excl. een starttarief van 4,5 cent en uw gebruikelijke belkosten.

U schrijft dat de erfenis niet is verworpen. Dat zou kunnen betekenen dat de erven wel voor de kosten van deze actie van de woningbouwvereniging opdraait. Ik raad u aan om bij uw notaris te informeren hoe dit zit; u kunt ook de notaristelefoon bellen. Het nummer van de notaristelefoon is 0900 3469393; zij zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 – 14.00 uur. De kosten van de notaristelefoon bedragen naast uw gebruikelijke belkosten 80 cent per minuut.

Ik hoop dat dit antwoord u verder helpt.

Met vriendelijke groet,
Wia Snijder
Nunazorg
www.nunazorg.nl

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 72 uur onder de vraag.

  • De service staat open voor particulieren, instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Joke Mourits en/of Levenszaken.

  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Kom ik in aanmerking voor een ANW uitkering na het overlijden van mijn echtgenoot? Ben ik na het overlijden van mijn partner verplicht de hypotheek af te lossen?". “Moeten we echt binnen 48 uur de kamer van onze overleden moeder overdragen? Vragen die betrekking hebben op individuele situaties kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend ­ bij Levenszaken terecht.

  • Zowel de vraag als het antwoord zijn en blijven openbaar, ook nadat uw vraag beantwoord is. Houdt u er rekening mee dat openbare sites zoals Uitvaart.nl in het algemeen en de adviesrubrieken in het bijzonder geïndexeerd worden door zoekmachines waardoor ook uw naam kan opduiken in Google. Staat het openbare karakter van de site u tegen, dan kunt u beter contact opnemen met Levenszaken voor een betaald privé-consult. Stuur hiervoor een e-mail naar post@levenszaken.nl.

Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar Uitvaart.nl en Joke Mourits wijzen aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor via hyperlinks verkregen informatie op externe websites.