Account iPad onbekend


13 juli 2021

Vraag nummer: 63338

Uit een erfenis hebben wij een iPad (merk Apple) gekregen die wij graag zelf willen gebruiken. Hij vraagt alleen om een wachtwoord en laat een deel van een e-mailadres zien?

Antwoord:

Vaak wordt gedacht dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van een Apple iPad er voor zorgt dat je deze weer opnieuw kan gebruiken. Dat is echter alleen mogelijk als de originele eigenaar vooraf zijn/haar AppleID van de telefoon heeft verwijderd én (indien ingesteld) de "Zoek mijn/ Find my" functie heeft uitgeschakeld.

Opnieuw installeren
In het geval van een overlijden is dat vaak niet het geval en loop je tegen een probleem aan. Als je dan zo'n iPad opnieuw wil installeren, wordt er gevraag om het wachtwoord dat behoort bij het oorspronkelijke AppleID en wordt een deel van het originele e-mailadres getoond in de vorm van bv. *****13@gmail.com

Geen wachtwoord?
Als je het wachtwoord niet weet (of alsnog te weten kan komen) is de iPad dus niet meer bruikbaar en Apple zal je hier niet bij helpen.

Toch gebruik maken van zo'n iPad? Voor rechtmatige eigenaren en erfgenamen onderzoeken wij de mogelijkheden.



Sander van der Meer - www.digitallifelegacy.nl

Stel een vraag:

Naam *:  
E-mailadres *:
De titel van uw vraag *:
Uw vraag *:
* Wel verplicht, maar wordt niet gepubliceerd in de website (alleen uw vraag en antwoord).   Verzenden >

Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >