nieuws

Facultatieve
Sponsors

Nieuw product: de herinneringskom

9 oktober 2015


Een nieuw poëtisch product met emotionele waarde. De beleving van de herinneringskom dwaalt tussen verleden, heden en toekomst. Het verbeeldt de herinneringen die mensen aan elkaar hebben.

De herinneringskom is ontstaan nadat de vader van een groot gezin overleed. Zijn tien kinderen hadden elk hun eigen herinneringen. Een van die tien was ontwerper Niko Hoebe.Hij gaf zijn broers en zussen een kom om daarin een persoonlijk aandenken aan vader te bewaren. Het stelde hen in staat hun herinneringen blijvend te koesteren.

De een dacht aan de vele strandwandelingen en legde daarom schelpen in de kom. Een ander moest denken aan de vogels waar vader zo van hield en kwam met eitjes en veren. Er was ook een die vooral de leegte voelde die de ouders achterlieten en die liet de kom daarom leeg. Zo ontstond er een waarachtige gedenksteen, met een reeks kommen vol herinneringen als teken van verbondenheid.

Als een monument dat kracht geeft om met elkaar – ieder op eigen wijze – het verlies te verwerken en zich een nieuwe toekomst eigen te maken.

Deze intense ervaring bracht Niko Hoebe ertoe zijn ‘herinneringskom’ verder te vervolmaken en deze in productie te brengen. Meer informatie kunt u vinden op www.herinneringskom.nl

Memory Bowl, a surprisingly poetic product of emotional value. You can buy or find more information: www.memorybowl.eu

During DutchDesignWeek 2015 (www.ddw.nl) you can find the Memory Bowl (herinneringskom) at Temporary Art Centre (TAC) Vonderweg 1 5611 BK Eindhoven
info@tac.nu • www.tac.nu • 040-2461325


Heeft u op dit moment een
uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219
Dag en nacht bereikbaar



Nee, ga verder >