DOODGEWOON informeert en amuseert over zaken rond de dood - sinds 1994
Verschenen: 18-05-2016
KLACHTEN OVER DE UITVAART

Uitvaartondernemers doen vanzelfsprekend hun best maar toch kunnen nabestaanden ontevreden zijn over de manier waarop de uitvaart verlopen is. Waar kun je dan terecht?

Dat kan o.a. bij de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen. Beoordeling van de klachten vindt plaats via een speciaal aangestelde ombudsman, of eigenlijk vrouw want per 15 december 2014 is mevrouw mr. M.E.T. Schellekens ombudsman.
De klachten dienen schriftelijk te worden ingediend bij:

Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen
Postbus 92
5600 AB te Eindhoven

U kunt ook een e-mailbericht sturen met daarbij gevoegd alle relevantie documentatie naar ombudsman@ombudsmanuitvaartwezen.nl.

Het indienen van klachten is kosteloos voor nabestaanden. Nadeel van de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen is dat je alleen kunt klagen over bedrijven die lid zij van één van de deelnemende organisaties of in het bezit is van het Keurmerk Uitvaartzorg. Voor meer informatie, zie de informatie op Uitvaart.nl.

Er is ook een speciale website voor uitvaartklachten. Hier kun je je hart luchten over elk uitvaartbedrijf. Uitvaartbedrijven houden de site scherp in de gaten en zullen gemotiveerd zijn om klachten op te lossen, als er klachten op deze site verschijnen.

Overigens valt het aantal klachten in de uitvaartbranche erg mee. In 2015 werd de Ombudsman Uitvaartwezen 96 keer benaderd terwijl er in dat jaar meer dan 147.000 uitvaarten waren.
Terug naar archief...