Waar kan ik met mijn klacht terecht


19 september 2002

Vraag nummer: 1096  (oude nummer: 1431)

Sun Jan 6 23:23:25 2002

Ik heb een klacht over onze begrafenisondernemer.
Afgelopen 2 september 2001 is onze dochter overleden 6 september is onze dochter gecremeerd. voor ons was dit een bliksem inslag bij heldere hemel wij waren overmnand door verdriet en deze man heeft behoorlijk in onze ogen geen goede herinering geven aan deze droevige tijd we kunnen dit nooit meer terugdraaien en deze man heeft geblunderd in mijn ogen.
toen deze man kwam zei hij tegen mij van harte gecondoleerd leuke opmerking wat mij erg hoog zit. daarna heeft hij van mijn man zijn werk toen die gebeld hadden naar hem om te vragen waar onze dochter opgebaard was om bloemen te kunnen afleveren wist hij niet waar onze dochter zogenaamd lag. maar de Hr. heeft haar zelf daar naar toe gebracht vanuit het ziekenhuis in Harderwijk en nu zei hij tegen hun misschien is ze wel thuis ik weet niet waar zei is.
daarna over de bloemen hij zei tegen mij ga maar even lekker onder de mensen een mooi boeketje uitzoeken want ik weet niet waar zei van houdt.
dan op de dag van de crematie was nog maar net uit de taxi en dan vraagt hij heeft u het sleuteltje van de aula niet vergeten geef het nu maar anders vergeet je het toch ik was heus niet van plan om dat sleuteltje te houden hoor. was het niet mogelijk voor hem om even te wachten totdat we in de familiekamer waren. en dan laat hij mijn vader die uit apeldoorn kwam in de hal zitten terwijl wij hem dat wel drie keer gezegd hebben dat mijn vader op eigen vervoer kwam mijn man en ik hebben mijn vader uit de hal gehaald en moesten door alle mensen heen die de laatste eer kwamen bewijzen aan onze Stephanie en daarna was er condoleren en werden we er letterlijk en figuurlijk uitgekeken in de koffiekamer omdat het volgens hem allemaal te lang duurde.
Na 6 september hebben wij niets meer van hem vernomen alleen de rekening en nog geen veertien dagen later de herinering of we nog wel zouden betalen maar geen nazorg geen bedankkaartjes niets.
Ik heb hem verweten omdat wij een verzekering hadden die alleen verzorgt en niet uitkeert dat er aan ons niets te verdienen viel maar zo mocht ik het niet zien.
asbestemming we moesten deze wegen zonder ook maar enig uitleg van zijn kant over de urn en alle bijkomstigheden bewandelen.
Ik zou graag deze klacht bij iemand willen neerleggen, niet meer voor ons maar voor diegene die na ons komen en ik hoop voor een ieder dat hij nooit bij mensen komt die door zoveel verdriet gaan.
Zijn naam is de Hr Ziel firma Ziel en zoon alleen hij doet zijn naam geen eer aan want hij draagt hem wel maar bezit hem niet!!!!!>
Met vriendelijke groet
Fam M.G.Rijers uit Zwolle.

Van Limburg Stirumware 3 8014 PD Zwolle

Antwoord:

Geachte heer en mevrouw Rijers,
Voor zover ik kan nagaan is de firma Ziel niet aangesloten bij een branche-organisatie. Sommige branche-organisaties zoals De NUVU en de VOU kennen geschillenregelingen waar u met klachten terecht kunt (zie op deze site onder 'bedrijven en instellingen' en dan 'branche-verenigingen' en/of 'geschillencommissie'.
Maar ik begrijp uit uw verhaal ook dat u verzekerd was. Dan kunt u ook bij die verzekering een klacht indienen, want waarschijnlijk hebt u dan de firma Ziel niet zelf uitgezocht maar heeft de verzekeraar dat voor u gedaan. Dan is het goed de verzekeraar te laten weten dat u niet tevreden was en waarom.

Stel een vraag:

Naam *:  
E-mailadres *:
De titel van uw vraag *:
Uw vraag *:
* Wel verplicht, maar wordt niet gepubliceerd in de website (alleen uw vraag en antwoord).   Verzenden >