Ontevreden


4 december 2002

Vraag nummer: 1844  (oude nummer: 2216)

Wed, 4 Dec 2002 19:31

Wij zijn ontevreden over de diensten van de uitvaarverzorger, wij zijn lid van een begravenis vereniging maar ook daar kunnen wij geen bevredigend antwoord verkrijgen.
Waar kunnen wij ons nu vervoegen, is daar een ombudsman/vouw voor?
J.Smits

Antwoord:

Geachte heer Smits,

U moet weten bij welke organisatie die uitvaartverzorger is aangesloten. Niet elke organisatie heeft een of dezelfde klachtenregeling die een Geschillencommissie of een Ombudsman heeft.

Als de uitvaartverzorger bij een organisatie is aangesloten, moet hij, als u een klacht heeft die hij niet naar tevredenheid heeft opgelost, u ook melden bij welke instelling u verder terecht kunt.
Wellicht is ook de begrafenisvereniging ergens bij aangesloten en heeft die een geschillenregeling.

Als de uitvaartverzorger nergens - d.w.z. niet in de uitvaartbranche - bij is aangesloten, kunt u toch met een klacht terecht bij consumentenorganisaties of consumentenprgramma's op TV, zoals Kassa! en Radar. Die maken soms ook werk van individuele klachten.

mr W.G.H.M. van der Putten

4 december 2002

Stel een vraag:

Naam *:  
E-mailadres *:
De titel van uw vraag *:
Uw vraag *:
* Wel verplicht, maar wordt niet gepubliceerd in de website (alleen uw vraag en antwoord).   Verzenden >