Fout verzekering


16 oktober 2014

Vraag nummer: 40273

De uitvaart verzekering heeft fout gemaakt. Zeiden dat vader was verzekerd was voor crematie . Begroting gemaakt waar bloemstuk op staat 210 euro. Ook voor getekend

Blijkt toen we rekening kregen dat de meneer niet goed had gekeken hij was er.niet voor verzekerd grote fout.van.hem zei hij, maar we moesten maar betalen
Dus.nu.was.het 920 euro .

Mag dit

Antwoord:

Geachte mevrouw,

U kunt eerst een klacht indienen bij de verzekeraar die de uitvaart regelde. Als u er dan niet samen uit komt, kunt u vervolgens eventueel een klacht indienen bij de Ombudsman uitvaartwezen. Tenminste, als die onderneming bij een brancheorganisatie is aangesloten, zodat de Ombudsman bevoegd is.
Dat is in de regel de goedkoopste aanpak.

Als er serieuze klachten zijn over bijvoorbeeld de rekening, kunt u ook kosteloos advies inwinnen bij www.JuridischLoket.nl.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten


TIP
Vergelijk offertes van uitvaartondernemers via de nieuwe site Uitvaartmarkt.nl

TIP
Bezoek ook eens de video-adviesrubriek: Infotheek - reportages - kijkersvragen - juridische vragen en antwoorden (klik hier).
Bijvoorbeeld over de vraag of men verplicht is een uitvaartondernemer in te schakelen:

Stel een vraag:

Naam *:  
E-mailadres *:
De titel van uw vraag *:
Uw vraag *:
* Wel verplicht, maar wordt niet gepubliceerd in de website (alleen uw vraag en antwoord).   Verzenden >