Financiële fout bij uitvaartcentrum


25 januari 2006

Vraag nummer: 4247  (oude nummer: 7346)

geachte heer/ mevrouw,

na het overlijden van mijn moeder, zijn alle papieren die met haar overlijden te maken hebben, meegenomen door het uitvaartcentrum.
hierbij hebben ze ook een polis meegenomen die op mijn naam stond, afgesloten door mijn moeder.
1 dag voor de crematie ben ik gebeld met de mededeling dat er een fout was gemaakt en of ik nog even voor de crematie het openstaande bedrag wilde overmaken.
dit was voor mij onmogelijk en er werd wel over een betalingsregeling gesproken na de crematie.
in de tijd voor ik over deze fout te horen kreeg, heb ik dingen gedaan en besloten die ik dus nooit had kunnen betalen.
ik hou op dit moment dus 2 schulden over waar ik zelf niet voor heb gekozen.
het uitvaartcentrum bekent wel schuld maar vind dat het allemaal mijn verantwoording is.

ik hoop dat u mij met dit verhaal kunt helpen en mij nog wat advies zou kunnen geven.

bij voorbaat dank,

Antwoord:

Geachte heer,

Ik kan natuurlijk geen concreet persoonlijk advies geven.

Overigens zou ik nooit originele papieren meegeven aan de uitvaartleider, maar alleen een fotocopie. Maar dat terzijde.

Als u er samen met het uitvaartcentrum niet uit komt, stel ik u voor om de zaak aanhangig te maken bij de Ombudsman Uitvaartwezen. Ik verwijs u naar www.uitvaart.nl/ombudsman.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten

Stel een vraag:

Naam *:  
E-mailadres *:
De titel van uw vraag *:
Uw vraag *:
* Wel verplicht, maar wordt niet gepubliceerd in de website (alleen uw vraag en antwoord).   Verzenden >