DOODGEWOON informeert en amuseert over zaken rond de dood - sinds 1994
Verschenen: 20-09-2004
OOK GEZIEN OP DE UITVAARTBEURS

Ook al hebben ze een geheel ander imago, ook uitvaartondernemers hebben (soms) lol, of maken humoristische dingen mee. In Dood is dood en andere bijzondere belevenissen uit de uitvaartbranche zijn enkele anekdotes en sterke verhalen opgetekend. Het boekje is niet al te dik, want zo lollig is het nu ook weer niet in de uitvaartwereld?


Wereldberoemd binnen de uitvaartbranche is de 'oude heer Jol'. (De toevoeging 'oud' is ter onderscheiding van zijn zoon, de jonge Jol, die later ook de uitvaartbranche in ging, maar deze inmiddels al weer verlaten heeft.) Zijn motto: 'Humor is bij dit vak onontbeerlijk, je moet kunnen relativeren.' Wie Jol tegenkwam of komt (hij laat zich nog regelmatig zien) kan niet weg voor hij minstens één anekdote of mop te horen heeft gekregen. Het schijnt dat Jol bezig is aan een boek waarin hij zijn verzameling moppen en anekdoten optekent.

Tot die tijd moeten we het doen met het boekje Dood is dood, dat speciaal ter gelegenheid van de uitvaartbeurs het licht zag. Jasper Enklaar, hoofdredacteur van het vakblad Uitvaart, heeft zijn lezers gevraagd hun verhalen, belevenissen en ervaringen in te sturen. Een groot deel daarvan is beland in dit boekje.

Het boekje is niet te koop in de winkel maar uitsluitend te bestellen via de webshop van www.uitvaartmedia.com. Het boekje, van 78 pagina's, kost € 9.95 euro, ecxlusief verzendkosten.

Terug naar archief...