DOODGEWOON informeert en amuseert over zaken rond de dood - sinds 1994
Verschenen: 06-08-2010
ENGELSE UITVAARTGLOSSY

Deze maand, augustus, is het eerste nummer van Eulogy verschenen, een Engelse uitvaartglossy waarin sterren en gewone burgers praten over het levenseinde.


Initiatiefnemer Jim Thornton kwam op het idee om de glossy te maken nadat zijn schoonouders overleden bij twee ongevallen. Aan de BBC vertelt hij dat hij zich toen pas realiseerde dat er geen centraal punt is waar mensen informatie over uitvaarten vandaan kunnen halen. Thornton vergelijkt de organisatie van een uitvaart met een bruiloft, maar er is een groot verschil, een uitvaart moet in een paar dagen geregeld worden.

Op de site van het blad, www.eulogymagazine.co.uk, komt informatie te staan over onderwerpen rondom een overlijden. De BBC vraagt zich hardop af of het Engelse publiek wel klaar is voor Eulogy. Voor het doorgaans wat conservatieve Verenigd Koninkrijk zijn de glossy en de site vooruitstrevend.

Nederland heeft inmiddels al diverse uitvaartbladen gehad en een publiekstijdschrift over de dood, Doodgewoon. En de Nederlandse consument beschikt al jaren over de verzamelsite uitvaart.nl waar alle relevante informatie over het levenseinde bij elkaar staat.

Terug naar archief...