DOODGEWOON informeert en amuseert over zaken rond de dood - sinds 1994
Verschenen: 02-12-2009
DELA WEERLEGT VOOROORDELEN

Dela, de grootste uitvaartverzekeraar en -verzorger van Nederland wil imago opkrikken. Er heersen te veel vooroordelen over het naturapakket van Dela vindt de verzekeraar.


Een ervan is: Als je tachtig wordt, heb je je uitvaart al twee of drie keer betaald. Dela kent er nog 7. Alle 8 'hardnekkige vooroordelen die leven onder Nederlanders' wordt door Dela onder de loep genomen in nieuwe voorlichtingsfolder 'Hoe het echt zit'. Gewapend met verzekeringscijfers en uitvaartfeiten uit de praktijk ontmantelt Dela in de brochure de vooroordelen.

Dela-woordvoerder Martin Kersbergen laat op uitvaartmedia.com weten: "We werken continu aan verbetering van onze voorlichting. Al sinds jaar en dag leeft er een aantal hardnekkige vooroordelen tegen uitvaartverzekeringen. Niet alleen op verjaardagsfeestjes. Ook consumentenorganisaties koesteren vooroordelen. Daarom proberen wij nog beter uit te leggen waar wij voor staan en hoe onze producten en diensten werken."

Wie alle vooroordelen wil lezen en weerlegd zien worden, kijkt op: Hoe het echt zit.

En hoe zit het met die driedubbele verzekering uit het begin? Nee, zegt Dela, wat onze leden aan premie betalen of betaalden is altijd minder dan de waarde van de uitvaart in de markt. Dat geldt niet alleen voor mensen die onverwacht kort verzekerd waren, maar ook voor mensen die tientallen jaren lid van DELA zijn. Dat heeft te maken met het verschil tussen de uitvaartkostenstijging en de premiestijging.

Kersbergen begrijpt er niets van dat publieke belangenorganisaties zoals de Consumentenbond en de Ombudsman tot nu toe niets van zich hebben laten horen, zegt hij op uitvaartmedia.com. "Veel van deze belangenorganisaties hanteren al vele jaren standpunten over uitvaartverzekeringen die zijn gebaseerd op onware vooroordelen. Drie weken geleden stuurden wij ze transparante feiten en cijfers over DELA die deze vooroordelen weerleggen. Maar ze hebben niks laten horen. Ze hoeven heus hun excuses niet aan ons aan te bieden. Wel is het hun taak om het publiek correct te informeren. Dat hebben ze tot nu toe niet gedaan. Heel merkwaardig, aangezien drie miljoen mensen bij ons een uitvaartverzekering hebben."

Terug naar archief...